A Leafs Kínában terjeszkedik

 

A cél, hogy a Toronto legyen a legnépesebb ország legnépszerűbb hokicsapata.

A hatalmas ország kiaknázatlan üzleti terület az NHL és csapatai számára, ezért a Maple Leaf Sports & Entertainment (MLSE) a Manchester United példáját szeretné követni, amely messze a legkedveltebb csapat Kínában. Ennek elérése érdekében a felek megtették az első lépést, a héten találkozott az MLSE négy képviselője és az ország sport és politikai vezetői. A tervek komolyságát jelzi, hogy a tanácskozás a lehető legmagasabb szinten zajlott, hiszen a kanadai üzletcsoportot Dave Hopkinson kereskedelmi vezérigazgató vezeti, akit Bo Hu kísért el az útjára, aki az MLSE kínai kapcsolataiért felelt, sőt a küldöttség még egyeztetett az ügyben Stephen Harper miniszterelnökkel is, aki éppen Pekingben tartózkodott.

Egy pillanatra álljunk meg Bo Hunál, aki nem akárki. A még mindig csak 27 éves üzletember az elmúlt három évben a legnépszerűbb sportágat, a kosárlabdát tette még eladhatóbbá. A Toronto Raptorst képviselte, és olyan cégekkel szerződött, mint az Asus és Aeolus Tires és a Leafs megjelenésével most még Huaweit is megszerezte. Egyértelműen neki köszönhető, hogy a MLSE, illetve a Leafs olyan ajánlatot kapott, ami miatt a felek tárgyalóasztalhoz ültek.

Toronto Kina

Kína az elmúlt egy-két évtizedben sportnagyhatalommá nőtte ki magát, amelyet számtalan rendezvénnyel és megannyi éremmel bizonyított. Következő nagy terve, hogy a 2022-es téli olimpia házigazdája legyen, amelyért Kazahsztánnal verseng. A játékok egyik leglátványosabb és egyben legnagyobb figyelemmel kísért eseménye a jégkorongtorna, ahol Kína nem titkolt szándékkal ütőképes csapattal venne részt. A válogatott azonban csak a 38. világranglistán és olyan csapatok veszik körül a táblázaton, mint Új-Zéland és Belgium. Tehát van hová előrébb lépni.

Ha megszületik a végleges megállapodás a felek között akkor Kína garantálja, hogy a Maple Leafs brandet az ez egész országban népszerűsíteni és teríteni fogja. Cserében a Toronto vállalja, hogy segítséget nyújt a kínai nemzeti csapatnak a fejlődésben és a felkészülésben a következő nyolc évben, az alapoktól egészen a felnőtt válogatottig. Az első lépéseket már megtették a felek, augusztusban és szeptemberben a Leafs szakembereket küldött Kínába és amatőr táborokat, illetve toborzókat tartottak a CCTV közreműködésével.

A CCTV a legnagyobb országos tévétársaság, tavaly hároméves kontraktust kötött az NHL-lel, amelynek értelmében heti négy mérkőzés közvetít. A találkozók egyelőre csak 800 ezer háztartásba jutnak el, szemben a kanadai másfél millióval, de ennek ellenére ha lassan is, de emelkedést mutat a nézettség.

Ennek hatására most bővítenék a kínálatot, de nem is akárhogy, a tervek szerint jövőre már előszezonmérkőzést rendeznének egy-két nagyvárosban, ami hatalmas előrelépésnek számítana. A Toronto célja egyértelműen az, hogy elérje azt a 110 milliós rajongói tábort, amit a Manchester United maga mögött tud. A MLSE túllépne az NBA és Jao Ming sikerén, akik maximálisan kihasználták a Kínában rejlő lehetőségeket és milliókat kerestek a piacon. Elég ha csak annyit tudunk, hogy az Egyesült Államokban átlagban kétmillió tévénéző jut egy kosármérkőzésre, míg ugyanez a szám Kínában ennek a két és félszerese, azaz ötmillió néző.

Ám biztosak lehetünk abban, hogy a kanadai gárdának nem lesz könnyű dolga. A közelmúltban konkurenciája akadt a Torontónak, ugyanis az Islanders és a Canucks is felismerte kínai piac lehetőségét, elkezdtek terjeszkedni, de egyelőre egyikük sem ért el olyan sikereket, mint a Leafs.

Cimkék: , ,

Nem lehet hozzászólni.

Eseménynaptár
augusztus 3., csütörtök
U20   HUN20USA18 
augusztus 10., csütörtök
PRE   ZILSCC 
PRE 18:00 MISMIC 
PRE 18:00 NZÁFTC 
augusztus 11., péntek
PRE   POPSCC 
PRE 17:00 TOPFTC 
augusztus 12., szombat
PRE 19:00 MACVIC 
   H I R D E T É S
   H I R D E T É S
Partnerünk