A Leafs Kínában terjeszkedik
A cél, hogy a Toronto legyen a legnépesebb ország legnépszerűbb hokicsapata.
A hatalmas ország kiaknázatlan üzleti terület az NHL és csapatai számára, ezért a Maple Leaf Sports & Entertainment (MLSE) a Manchester United példáját szeretné követni, amely messze a legkedveltebb csapat Kínában. Ennek elérése érdekében a felek megtették az első lépést, a héten találkozott az MLSE négy képviselője és az ország sport és politikai vezetői. A tervek komolyságát jelzi, hogy a tanácskozás a lehető legmagasabb szinten zajlott, hiszen a kanadai üzletcsoportot Dave Hopkinson kereskedelmi vezérigazgató vezeti, akit Bo Hu kísért el az útjára, aki az MLSE kínai kapcsolataiért felelt, sőt a küldöttség még egyeztetett az ügyben Stephen Harper miniszterelnökkel is, aki éppen Pekingben tartózkodott.
Egy pillanatra álljunk meg Bo Hunál, aki nem akárki. A még mindig csak 27 éves üzletember az elmúlt három évben a legnépszerűbb sportágat, a kosárlabdát tette még eladhatóbbá. A Toronto Raptorst képviselte, és olyan cégekkel szerződött, mint az Asus és Aeolus Tires és a Leafs megjelenésével most még Huaweit is megszerezte. Egyértelműen neki köszönhető, hogy a MLSE, illetve a Leafs olyan ajánlatot kapott, ami miatt a felek tárgyalóasztalhoz ültek.
Kína az elmúlt egy-két évtizedben sportnagyhatalommá nőtte ki magát, amelyet számtalan rendezvénnyel és megannyi éremmel bizonyított. Következő nagy terve, hogy a 2022-es téli olimpia házigazdája legyen, amelyért Kazahsztánnal verseng. A játékok egyik leglátványosabb és egyben legnagyobb figyelemmel kísért eseménye a jégkorongtorna, ahol Kína nem titkolt szándékkal ütőképes csapattal venne részt. A válogatott azonban csak a 38. világranglistán és olyan csapatok veszik körül a táblázaton, mint Új-Zéland és Belgium. Tehát van hová előrébb lépni.
Ha megszületik a végleges megállapodás a felek között akkor Kína garantálja, hogy a Maple Leafs brandet az ez egész országban népszerűsíteni és teríteni fogja. Cserében a Toronto vállalja, hogy segítséget nyújt a kínai nemzeti csapatnak a fejlődésben és a felkészülésben a következő nyolc évben, az alapoktól egészen a felnőtt válogatottig. Az első lépéseket már megtették a felek, augusztusban és szeptemberben a Leafs szakembereket küldött Kínába és amatőr táborokat, illetve toborzókat tartottak a CCTV közreműködésével.
A CCTV a legnagyobb országos tévétársaság, tavaly hároméves kontraktust kötött az NHL-lel, amelynek értelmében heti négy mérkőzés közvetít. A találkozók egyelőre csak 800 ezer háztartásba jutnak el, szemben a kanadai másfél millióval, de ennek ellenére ha lassan is, de emelkedést mutat a nézettség.
Ennek hatására most bővítenék a kínálatot, de nem is akárhogy, a tervek szerint jövőre már előszezonmérkőzést rendeznének egy-két nagyvárosban, ami hatalmas előrelépésnek számítana. A Toronto célja egyértelműen az, hogy elérje azt a 110 milliós rajongói tábort, amit a Manchester United maga mögött tud. A MLSE túllépne az NBA és Jao Ming sikerén, akik maximálisan kihasználták a Kínában rejlő lehetőségeket és milliókat kerestek a piacon. Elég ha csak annyit tudunk, hogy az Egyesült Államokban átlagban kétmillió tévénéző jut egy kosármérkőzésre, míg ugyanez a szám Kínában ennek a két és félszerese, azaz ötmillió néző.
Ám biztosak lehetünk abban, hogy a kanadai gárdának nem lesz könnyű dolga. A közelmúltban konkurenciája akadt a Torontónak, ugyanis az Islanders és a Canucks is felismerte kínai piac lehetőségét, elkezdtek terjeszkedni, de egyelőre egyikük sem ért el olyan sikereket, mint a Leafs.
További cikkek
- A San José kivágta Quinnt, Lindy Ruff újra Buffalóban
- Hivatalosan is visszavonul Jakub Vorácek
- A Vegas a második meccset is elhozta Dallasból
- Bobrovszkij védésére elfogytak a jelzők
- Carter Verhaeghe volt a hős Floridában
- Öt gólpasszal kezdte a rájátszást McDavid
- 39 éve nem látott ilyet az NHL
- Kezdődik az NHL-rájátszás II.
- Bedard mellett Crosbyt is elhozhatják a kanadaiak Budapestre