Ebben az idényben nem játékra, hanem harcra készülök

   

Hatalmas fejlődés, hogy a legnagyobb példányszámú bulvárnapilapunk és az olimpiai bizottság hivatalos felülete is aktívan foglalkozik a jégkorongsporttal a nyári kánikulában. Ráadásul pozitívan teszik mindezt.

A Blikk 100 kilósra gyúrta magát a hokis című cikkében ad hírt Orbán Attila nyári erősítéséről. “Olvasóink is láthatják, milyen eredményt lehet elérni másfél hónap alatt, ha a tudomány, a sport és Ignéczi Viktor, a Fit Fount személyi edző cég vezetője találkozik.” Orbán Attila is megszólal a cikkben: “Nekem is, mint a többieknek, az a célom, hogy bekerüljek a válogatottba. Úgy érzem, a jégen ezt a nagyobb erőt és gyorsaságot agresszívabb, kíméletlenebb játékká tudom alakítani, s technikásabb is leszek.”

A cikk egy kiváló összehasonlító képet is közöl, Orbán 6 hét alatt 5 kilóval lett nehezebb, a testzsírszázaléka csökkent, azaz jócskán megizmosodott aláírással:

Orban alapoz 2

Orbán Attila erőfejlesztő felkészülése csúcsán lábbal hatszor nyomta ki az 560 kilós súlyt, míg fekve nyomásban 3×160 kg-ig jutott. A Jégkorongblog kérdésére elmondta, még mindig nincs aláírt szerződése a következő szezonra, de menedzsere folyamatosan tárgyal az érdeklődőkkel. Az Ignéczi Viktor személyi edző, katonai kiképző vezetésével végrehajtott 6 hetes komplex felkészülésről részletesebben is beszámolt: “Az étkezésem főleg a lassú felszívódású szénhidrátokra – mint pl. a zabpehely – és a magas fehérje tartalmú húsokra – mint pl. a csirkemell vagy tilápia – koncentrálódtak. Zsírból csak az esszenciális zsírokat vittem be a szervezetembe. Kivétel volt az edzés utáni étkezés, ahol engedélyezett, sőt előírt a gyors felszívódású szénhidrát és fehérje bevitele. Ezt főként szőlőcukorral és proteinturmixszal oldottam meg. Hála a genetikámnak és az edzőm szakértelmének, néha meg tudtam engedni magamnak egy-egy csaló étkezést is.”

A személyi tréner tájékoztatott a fontos részletekről is: “Egy edzés mindig a kardiovaszkuláris rendszer felpörgetésével és egy bemelegítő gimnasztikával kezdődik, majd jönnek a munkasorozatok, napokra szétbontott izomcsoportokkal. Az aktuális cél elérése érdekében folyamatosan változtattuk a súlyok nagyságát és az ismétlésszámokat. Az edzés végén, amikor Attila már a kimerülés határán volt, még egy jó 15 perces nyújtás következett, amit soha nem hagyhatunk el, ez is nagyon lényeges része a minden edzésprogramnak.”

Orbán Attila nem köntörfalaz a terveivel kapcsolatban: “Ebben az idényben nem játékra, hanem harcra készülök. Egy olyan kemény Orbán Attila lesz a jégen, amilyet még nem láttak a szurkolók. Ezért döntöttem úgy, hogy a felkészüléshez profi edző segítségét kérem, a Fit Fount személyi edző cég vezetőjét, Ignéczi Viktort, aki amellett, hogy IFBB-edző, tizenéve foglalkozik katonák kiképzésével is. A céljaim átbeszélése, antropometriai, vércukor-, vérzsír- és egyéb mérések után elkészítette számomra a személyre szabott étrendemet, amiben precízen kiszámolta a napi szinten szükséges makrótápanyagok bevitelének mennyiségeit. Emellett vitaminok, nyomelemek, egyéb táplálékkiegészítők beviteléről is listát kaptam. Mivel a fő céljaim közt az erő és robbanékonyság fokozása szerepelt, a programot ennek megfelelően állítottuk össze. Az elején nagy súlyokkal, kis ismétlésszámmal dolgoztunk, a második félidőben pedig a gyorsaságra és a robbanékonyságra koncentráltunk.

Orban alapoz

Hetente négyszer edzettem Viktorral, és emellett az iránymutatása alapján háromszor önállóan. Ezek mellé heti egy boxedzést és egy inline-edzést is sikerült beillesztenem. A nagy intenzitású, gyors edzéseknek köszönhetően nőtt a tesztoszterontermelésem, optimalizálódott a vérnyomásom. Hatalmasat fejlődött az erőm, a fejlesztésben helyet kapott az agyideg-izomkapcsolat erősítése is. Az alapozás utolsó harmadában a mozgáskoordináció fejlesztésére és a kardiovaszkuláris rendszer erősítésére is rámentünk. A súlyom 95-ről 100 kg-ra ment fel, miközben a testzsírszázalékom jelentősen csökkent. Úgy érzem, a jégen ezt a nagyobb erőt és gyorsaságot egy agresszívabb, kíméletlenebb, a fejlettebb mozgáskoordinációmat pedig egy technikásabb játékkal tudom majd kamatoztatni. Ezért szeretnék köszönetet mondani a felkészítő edzőmnek és a Cosmo Sportnak, ahol az edzések nagy részét végrehajtottuk.”

Mindezek után egy könnyebb fajsúlyú cikket is ajánlunk. Vértes Nátán, aki szintén a Fehérvár játékosa, kvalifikálta magát a 2016-os ifjúsági téli olimpiára. A MOB hivatalos oldalán olvashatnak róla, vele és az esélyekről cikket Akár nyerhetek is Lillehammerben címmel.

Vertes U16

Fotó: Soós Attila (jegkorongblog.hu)

Cimkék: , , , , , , , ,

Nem lehet hozzászólni.

   H I R D E T É S
Eseménynaptár
január 18., péntek
EL 17:30 BRAVC2 8-4VÉGE
EL 17:30 SCCHKB 3-2 HVÉGE
EXL 17:30 KOSMIS 3-1VÉGE
EL 18:00 FTCGYE 4-3VÉGE
EL 08:23 UTEDAB 5-2VÉGE
EXL 19:00 MACBBY 3-4VÉGE
    • DIGI SPORT 2
EBEL 19:15 KACAVS 1-3VÉGE
január 19., szombat
DEBL   FTCMRL 
U18 11:15 EHCUTE 3-9VÉGE
U18 12:15 DHKMAC 2-6VÉGE
U20 14:00 KMMEAS INFO
U20 14:30 AVSVSV 6-2VÉGE
U18 15:15 KACAVS 5-1VÉGE
U18 15:20 VICETO 5-2VÉGE
DEBL 17:00 GRZKMH 0-1VÉGE
ESC 17:00 HKBBOZ 5-1VÉGE
U18 17:05 KMHVSV 1-4VÉGE
U18 17:40 MISEHL 8-0VÉGE
U18 18:15 OHCFTC 9-0VÉGE
EL 18:20 VASGYE 4-3VÉGE
január 20., vasárnap
U20 12:05 DHKEAS 5-2VÉGE
U20 12:30 UTEVSV 6-0VÉGE
EWHL 12:45 U25BOZ 1-2VÉGE
U20 13:20 PEFVAS 2-1VÉGE
DEBL 14:15 GGVKMH 0-7VÉGE
U20 14:40 VICAVS 5-6VÉGE
U20 15:00 ETOMAC 1-8VÉGE
EL 16:00 BRAHKB 1-3VÉGE
EXL 16:00 NITMIS 1-2 HVÉGE
EL 17:00 DABDEB 3-6VÉGE
EBEL 17:30 DECAVS 4-5 HVÉGE
EL 17:30 SCCVC2 6-5 BVÉGE
EL 17:30 TITUTE 4-7VÉGE
EXL 18:00 MACNZÁ 0-5VÉGE
január 21., hétfő
EL 17:30 BRASCC 3-2VÉGE
EL 18:00 DEBGYE 5-0VÉGE
január 22., kedd
MK 17:30 MISFTC 
U20 18:30 VASDAB 
MK 20:00 AVSMAC 
    • M4 SPORT
január 23., szerda
ELA 18:30 TITDAB 
ELA 18:40 HKBVC2 
január 24., csütörtök
U18 15:50 PEFMIS 
ELF 17:30 SCCBRA 
U20 17:30 MACKMM 
U20 18:30 ETOEAS 
U18 19:00 FTCDAB 
Partnerünk