Ebben az idényben nem játékra, hanem harcra készülök

   

Hatalmas fejlődés, hogy a legnagyobb példányszámú bulvárnapilapunk és az olimpiai bizottság hivatalos felülete is aktívan foglalkozik a jégkorongsporttal a nyári kánikulában. Ráadásul pozitívan teszik mindezt.

A Blikk 100 kilósra gyúrta magát a hokis című cikkében ad hírt Orbán Attila nyári erősítéséről. “Olvasóink is láthatják, milyen eredményt lehet elérni másfél hónap alatt, ha a tudomány, a sport és Ignéczi Viktor, a Fit Fount személyi edző cég vezetője találkozik.” Orbán Attila is megszólal a cikkben: “Nekem is, mint a többieknek, az a célom, hogy bekerüljek a válogatottba. Úgy érzem, a jégen ezt a nagyobb erőt és gyorsaságot agresszívabb, kíméletlenebb játékká tudom alakítani, s technikásabb is leszek.”

A cikk egy kiváló összehasonlító képet is közöl, Orbán 6 hét alatt 5 kilóval lett nehezebb, a testzsírszázaléka csökkent, azaz jócskán megizmosodott aláírással:

Orban alapoz 2

Orbán Attila erőfejlesztő felkészülése csúcsán lábbal hatszor nyomta ki az 560 kilós súlyt, míg fekve nyomásban 3×160 kg-ig jutott. A Jégkorongblog kérdésére elmondta, még mindig nincs aláírt szerződése a következő szezonra, de menedzsere folyamatosan tárgyal az érdeklődőkkel. Az Ignéczi Viktor személyi edző, katonai kiképző vezetésével végrehajtott 6 hetes komplex felkészülésről részletesebben is beszámolt: “Az étkezésem főleg a lassú felszívódású szénhidrátokra – mint pl. a zabpehely – és a magas fehérje tartalmú húsokra – mint pl. a csirkemell vagy tilápia – koncentrálódtak. Zsírból csak az esszenciális zsírokat vittem be a szervezetembe. Kivétel volt az edzés utáni étkezés, ahol engedélyezett, sőt előírt a gyors felszívódású szénhidrát és fehérje bevitele. Ezt főként szőlőcukorral és proteinturmixszal oldottam meg. Hála a genetikámnak és az edzőm szakértelmének, néha meg tudtam engedni magamnak egy-egy csaló étkezést is.”

A személyi tréner tájékoztatott a fontos részletekről is: “Egy edzés mindig a kardiovaszkuláris rendszer felpörgetésével és egy bemelegítő gimnasztikával kezdődik, majd jönnek a munkasorozatok, napokra szétbontott izomcsoportokkal. Az aktuális cél elérése érdekében folyamatosan változtattuk a súlyok nagyságát és az ismétlésszámokat. Az edzés végén, amikor Attila már a kimerülés határán volt, még egy jó 15 perces nyújtás következett, amit soha nem hagyhatunk el, ez is nagyon lényeges része a minden edzésprogramnak.”

Orbán Attila nem köntörfalaz a terveivel kapcsolatban: “Ebben az idényben nem játékra, hanem harcra készülök. Egy olyan kemény Orbán Attila lesz a jégen, amilyet még nem láttak a szurkolók. Ezért döntöttem úgy, hogy a felkészüléshez profi edző segítségét kérem, a Fit Fount személyi edző cég vezetőjét, Ignéczi Viktort, aki amellett, hogy IFBB-edző, tizenéve foglalkozik katonák kiképzésével is. A céljaim átbeszélése, antropometriai, vércukor-, vérzsír- és egyéb mérések után elkészítette számomra a személyre szabott étrendemet, amiben precízen kiszámolta a napi szinten szükséges makrótápanyagok bevitelének mennyiségeit. Emellett vitaminok, nyomelemek, egyéb táplálékkiegészítők beviteléről is listát kaptam. Mivel a fő céljaim közt az erő és robbanékonyság fokozása szerepelt, a programot ennek megfelelően állítottuk össze. Az elején nagy súlyokkal, kis ismétlésszámmal dolgoztunk, a második félidőben pedig a gyorsaságra és a robbanékonyságra koncentráltunk.

Orban alapoz

Hetente négyszer edzettem Viktorral, és emellett az iránymutatása alapján háromszor önállóan. Ezek mellé heti egy boxedzést és egy inline-edzést is sikerült beillesztenem. A nagy intenzitású, gyors edzéseknek köszönhetően nőtt a tesztoszterontermelésem, optimalizálódott a vérnyomásom. Hatalmasat fejlődött az erőm, a fejlesztésben helyet kapott az agyideg-izomkapcsolat erősítése is. Az alapozás utolsó harmadában a mozgáskoordináció fejlesztésére és a kardiovaszkuláris rendszer erősítésére is rámentünk. A súlyom 95-ről 100 kg-ra ment fel, miközben a testzsírszázalékom jelentősen csökkent. Úgy érzem, a jégen ezt a nagyobb erőt és gyorsaságot egy agresszívabb, kíméletlenebb, a fejlettebb mozgáskoordinációmat pedig egy technikásabb játékkal tudom majd kamatoztatni. Ezért szeretnék köszönetet mondani a felkészítő edzőmnek és a Cosmo Sportnak, ahol az edzések nagy részét végrehajtottuk.”

Mindezek után egy könnyebb fajsúlyú cikket is ajánlunk. Vértes Nátán, aki szintén a Fehérvár játékosa, kvalifikálta magát a 2016-os ifjúsági téli olimpiára. A MOB hivatalos oldalán olvashatnak róla, vele és az esélyekről cikket Akár nyerhetek is Lillehammerben címmel.

Vertes U16

Fotó: Soós Attila (jegkorongblog.hu)

Cimkék: , , , , , , , ,

Nem lehet hozzászólni.

   H I R D E T É S
Eseménynaptár
december 10., vasárnap
DEBL 11:35 MACGRZ 4-3 BVÉGE
DEBL 14:25 KMHLNZ 7-0VÉGE
EWHL 15:00 SSTKMH 0-8VÉGE
U18 15:00 AVSVAS 7-3VÉGE
ROM 17:30 GALSTE 9-6VÉGE
VB20 18:00 HUNLAT 1-4VÉGE
december 11., hétfő
U20 13:00 OHCUTE 4-1VÉGE
ROM 17:30 SCCSTE 9-3VÉGE
VB20 19:00 FRAHUN 4-3 HVÉGE
EL 20:00 DABTIT 5-3VÉGE
    • M4 SPORT
december 12., kedd
U18 15:00 DHKPEF 6-4VÉGE
U18 17:20 ETOUTE 6-3VÉGE
ROM 17:30 STESCC 1-8VÉGE
EL 18:30 MISMAC 2-0VÉGE
U18 18:40 VASMIS 3-2VÉGE
EBEL 19:15 MZAAVS 2-3 HVÉGE
december 13., szerda
VB20 15:30 HUNKAZ 1-2ÉLŐ
EL 17:50 VC2MAC INFO
MK 18:00 DABVAS INFO
U18 18:00 SZDDHK INFO
U18 19:00 ZNOUTE 
december 14., csütörtök
U18 16:00 PEFZEG 
U18 17:40 AVSKMH 
MK 18:00 UTEMIS 
U18 18:00 MISMAC 
december 15., péntek
VB20 13:00 GERHUN 
EL 18:00 FTCSCC 
EL 18:30 TITBRA 
december 16., szombat
U18 13:40 AVSMIS 
U18 15:00 SZDZEG 
VB20 16:00 AUTHUN 
U18 16:30 DHKGEP 
EBEL 17:45 AVSHCB 
EL 18:00 DABSCC 
EL 18:30 UTEBRA 
U18 18:30 MACETO 
december 17., vasárnap
EL 17:50 VC2FTC 
december 18., hétfő
EL 20:00 UTEMIS 
    • M4 SPORT
december 19., kedd
DEBL 19:15 GEPMAC 
Partnerünk