Ebben az idényben nem játékra, hanem harcra készülök

   

Hatalmas fejlődés, hogy a legnagyobb példányszámú bulvárnapilapunk és az olimpiai bizottság hivatalos felülete is aktívan foglalkozik a jégkorongsporttal a nyári kánikulában. Ráadásul pozitívan teszik mindezt.

A Blikk 100 kilósra gyúrta magát a hokis című cikkében ad hírt Orbán Attila nyári erősítéséről. “Olvasóink is láthatják, milyen eredményt lehet elérni másfél hónap alatt, ha a tudomány, a sport és Ignéczi Viktor, a Fit Fount személyi edző cég vezetője találkozik.” Orbán Attila is megszólal a cikkben: “Nekem is, mint a többieknek, az a célom, hogy bekerüljek a válogatottba. Úgy érzem, a jégen ezt a nagyobb erőt és gyorsaságot agresszívabb, kíméletlenebb játékká tudom alakítani, s technikásabb is leszek.”

A cikk egy kiváló összehasonlító képet is közöl, Orbán 6 hét alatt 5 kilóval lett nehezebb, a testzsírszázaléka csökkent, azaz jócskán megizmosodott aláírással:

Orban alapoz 2

Orbán Attila erőfejlesztő felkészülése csúcsán lábbal hatszor nyomta ki az 560 kilós súlyt, míg fekve nyomásban 3×160 kg-ig jutott. A Jégkorongblog kérdésére elmondta, még mindig nincs aláírt szerződése a következő szezonra, de menedzsere folyamatosan tárgyal az érdeklődőkkel. Az Ignéczi Viktor személyi edző, katonai kiképző vezetésével végrehajtott 6 hetes komplex felkészülésről részletesebben is beszámolt: “Az étkezésem főleg a lassú felszívódású szénhidrátokra – mint pl. a zabpehely – és a magas fehérje tartalmú húsokra – mint pl. a csirkemell vagy tilápia – koncentrálódtak. Zsírból csak az esszenciális zsírokat vittem be a szervezetembe. Kivétel volt az edzés utáni étkezés, ahol engedélyezett, sőt előírt a gyors felszívódású szénhidrát és fehérje bevitele. Ezt főként szőlőcukorral és proteinturmixszal oldottam meg. Hála a genetikámnak és az edzőm szakértelmének, néha meg tudtam engedni magamnak egy-egy csaló étkezést is.”

A személyi tréner tájékoztatott a fontos részletekről is: “Egy edzés mindig a kardiovaszkuláris rendszer felpörgetésével és egy bemelegítő gimnasztikával kezdődik, majd jönnek a munkasorozatok, napokra szétbontott izomcsoportokkal. Az aktuális cél elérése érdekében folyamatosan változtattuk a súlyok nagyságát és az ismétlésszámokat. Az edzés végén, amikor Attila már a kimerülés határán volt, még egy jó 15 perces nyújtás következett, amit soha nem hagyhatunk el, ez is nagyon lényeges része a minden edzésprogramnak.”

Orbán Attila nem köntörfalaz a terveivel kapcsolatban: “Ebben az idényben nem játékra, hanem harcra készülök. Egy olyan kemény Orbán Attila lesz a jégen, amilyet még nem láttak a szurkolók. Ezért döntöttem úgy, hogy a felkészüléshez profi edző segítségét kérem, a Fit Fount személyi edző cég vezetőjét, Ignéczi Viktort, aki amellett, hogy IFBB-edző, tizenéve foglalkozik katonák kiképzésével is. A céljaim átbeszélése, antropometriai, vércukor-, vérzsír- és egyéb mérések után elkészítette számomra a személyre szabott étrendemet, amiben precízen kiszámolta a napi szinten szükséges makrótápanyagok bevitelének mennyiségeit. Emellett vitaminok, nyomelemek, egyéb táplálékkiegészítők beviteléről is listát kaptam. Mivel a fő céljaim közt az erő és robbanékonyság fokozása szerepelt, a programot ennek megfelelően állítottuk össze. Az elején nagy súlyokkal, kis ismétlésszámmal dolgoztunk, a második félidőben pedig a gyorsaságra és a robbanékonyságra koncentráltunk.

Orban alapoz

Hetente négyszer edzettem Viktorral, és emellett az iránymutatása alapján háromszor önállóan. Ezek mellé heti egy boxedzést és egy inline-edzést is sikerült beillesztenem. A nagy intenzitású, gyors edzéseknek köszönhetően nőtt a tesztoszterontermelésem, optimalizálódott a vérnyomásom. Hatalmasat fejlődött az erőm, a fejlesztésben helyet kapott az agyideg-izomkapcsolat erősítése is. Az alapozás utolsó harmadában a mozgáskoordináció fejlesztésére és a kardiovaszkuláris rendszer erősítésére is rámentünk. A súlyom 95-ről 100 kg-ra ment fel, miközben a testzsírszázalékom jelentősen csökkent. Úgy érzem, a jégen ezt a nagyobb erőt és gyorsaságot egy agresszívabb, kíméletlenebb, a fejlettebb mozgáskoordinációmat pedig egy technikásabb játékkal tudom majd kamatoztatni. Ezért szeretnék köszönetet mondani a felkészítő edzőmnek és a Cosmo Sportnak, ahol az edzések nagy részét végrehajtottuk.”

Mindezek után egy könnyebb fajsúlyú cikket is ajánlunk. Vértes Nátán, aki szintén a Fehérvár játékosa, kvalifikálta magát a 2016-os ifjúsági téli olimpiára. A MOB hivatalos oldalán olvashatnak róla, vele és az esélyekről cikket Akár nyerhetek is Lillehammerben címmel.

Vertes U16

Fotó: Soós Attila (jegkorongblog.hu)

Cimkék: , , , , , , , ,

Nem lehet hozzászólni.

Eseménynaptár
szeptember 23., szombat
U18 12:40 VSVMAC 4-3VÉGE
U18 12:40 ZASETO 0-10VÉGE
EWHL 15:00 KMHHVI 8-0VÉGE
U18 16:00 EHLAVS 4-9VÉGE
U18 16:00 KACVAS 7-0VÉGE
U18 16:00 RBSMIS 13-1VÉGE
U18 18:00 VICUTE 6-0VÉGE
U18 18:55 OHWKMH 4-2VÉGE
EBEL 19:15 HCIAVS 4-2VÉGE
szeptember 24., vasárnap
U18 09:15 VSVAVS 8-2VÉGE
U18 09:15 ZASMIS 0-3VÉGE
EWHL 09:50 HVIKMH 1-5VÉGE
U20 12:10 KMHVAS 1-5VÉGE
U18 12:20 EHLMAC 0-8VÉGE
U18 12:20 RBSETO 11-2VÉGE
U20 12:40 ZNOUTE 7-1VÉGE
U20 14:40 MACETO 5-2VÉGE
EL 17:00 DABVC2 7-2VÉGE
EL 17:30 TITMIS 3-4 BVÉGE
U20 17:30 DHKAVS 7-5VÉGE
EBEL 18:00 HCBAVS 7-2VÉGE
EL 18:00 FTCBRA 5-4VÉGE
EL 18:30 UTESCC 4-2VÉGE
szeptember 25., hétfő
EL 18:00 DABSCC INFO
EL 20:00 MACBRA INFO
    • M4 SPORT
szeptember 27., szerda
U20   ETOMIS 
U20   KMHPEF 
MK 18:00 UTEMAC 
MK 18:30 MISFTC 
MK 18:30 TITDAB 
MK 18:55 KMHVAS 
szeptember 28., csütörtök
U18 17:15 ETOVAS 
U18 17:40 AVSMAC 
U18 18:00 ZEGPEF 
U18 19:00 DHKSZD 
szeptember 29., péntek
U20 15:40 VASRBS 
U20 17:10 MACVIC 
U20 18:00 UTEHCI 
EBEL 18:45 AVSRBS 
    • M4 SPORT
U20 19:10 DHKEHL 
szeptember 30., szombat
NŐI 12:00 HUNPOL 
U20 12:40 AVSVIC 
U20 12:40 MACOHC 
U18 13:00 MISUTE 
U20 13:10 DHKHCI 
U20 15:00 UTERBS 
U18 15:40 KMHZNO 
GÁLA 16:00 HUNFIN 
U20 16:10 KMHG99 
U20 16:40 VASEHL 
ROM 17:30 SCCGAL 
ROM 17:30 SSTPRO 
VÁL 19:00 HUNPOL 
október 1., vasárnap
U20 09:40 DHKRBS 
U20 10:10 UTEEHL 
ROM 10:30 SSTPRO 
U20 13:10 MACG99 
U20 13:40 KMHOHC 
U20 13:40 VASHCI 
U20 15:30 ETOVSV 
U20 15:40 AVSHDJ 
EBEL 17:30 EHLAVS 
ROM 17:30 SCCGAL 
október 2., hétfő
ROM 17:30 STEBRA 
   H I R D E T É S
Partnerünk