50 éves a Megyeri úti jégpálya
Január 15-én volt 50 éve, hogy megnyílt az UTE jégpályája. A játékosoknak és nézőknek egyaránt spártai körülményeket nyújtó létesítmény az újpesti vállalatok, a klub híveinek és játékosainak összefogásával, rengeteg önkéntes munkával készült el.
A tervezés megkezdésétől az átadásig 9 hónap telt el. Számos kiváló játékos ismerkedett itt a sportág alapjaival, még több szurkoló szerette meg itt a világ legjobb sportját. Ehhez persze a remek meccsek mellett biztosan hozzájárultak az olyan felejthetetlen élmények is, mint amikor a jégfelújításhoz használt kiszuperált határőrségi UAZ lefulladt és mire sikerült újraindítani, az utána kötött szőnyeg odafagyott a pályához.
A nyitómérkőzésre stílusosan az örök rivális Ferencváros ellen került sor, telt ház, 3000 néző előtt a Vedres – Patócs Gy., Palotás II. – Lőrincz, Klink, Boróczi – Hajek, Molnár, Bánkuti, Palotás I., Zsitva V., Gazda, Keresztes, Patócs P. összeállítású hazaiak 8-0 arányú győzelmet arattak. A pálya első gólját Boróczi Gábor szerezte a 19. percben, akit Palotás I. és Zsitva 2-2, Klink, Hajek, és Lőrincz 1-1 góllal követett.
A rendszerváltás környékén több szovjet világklasszis érezte meg a nyitott pályás hoki kiváló hangulatát ezen a jégfelületen. A legenda szerint büntetésből Budapestre vezényelt olimpiai és világbajnokok a korabeli beszámolók szerint először odavoltak a látványtól, hogy milyen modern jégpályán edzhetnek, amelynek jó idő esetén ki lehet nyitni a tetejét. Később keresték a tetőbehúzó gombot, de nem találták.
A XX. század utolsó éveire azonban a már átadásakor sem túl korszerű pálya tarthatatlan állapotba került. Rendszeresek voltak a meghibásodások, kényszerszünetek. Az utolsó meccsre 2002-ben került sor, ezt követően az öreg pályát elbontották, hogy a helyén felépülhessen a jelenleg is használt Megyeri úti jégcsarnok, amelynek első bajnoki mérkőzésére szinte napra pontosan 40 évvel az első újpesti pálya átadását követően, 2004. január 4-én került sor.
Regős Péter, a magyar jégkorong krónikásának megemlékezését ide kattintva olvashatják el, a pálya történetének részletesebb összefoglalását pedig az utehoki honlap kiváló történelmi visszatekintésében találják meg.