Médiaszerződést kötött az NHL és az MBL

 

A két liga a digitális média piacából akar még nagyobb területet kihasítani. A közös munka hat évre szól 1,2 milliárd dollár értékben.

A szerződést az NHL részéről Gary Bettman komisszár, míg az MLB (Major Baseball League) részéről Rob Manfred ügyvezető igazgató ratifikálta a napokban. Az együttműködést gyakorlatilag két részre lehet osztani, az egyik a digitális tartalomra, a másik a szurkolókra vonatkozik. A fanok esetében egyszerűbb a helyzet, egyszerűen csak át akarnak csábítani szurkolókat egyik helyről a másikra, ugyanis a két sportág küzdelmei minimális átfedést mutatnak. Az MLB alapszakasza akkor kezdődik, amikor indul a playoff az NHL-ben, a rájátszást és a döntőt, azaz a World Seriest pedig októberben tartják, amikor indulnak a jeges meccsek. Látható tehát, hogy mindkét oldal esetében a rajongók nem maradnak le semmilyen fontos eseményről, a döntők alatt csak az alapszakasz első mérkőzéseivel ütköznek.

A szerződés másik és nagyobbik része, a digitális média, már nem ilyen egyszerű dolog. Ez egy nagyon tág fogalom, ami gyakorlatilag mindent magába foglal amit a XXI. században el lehet képzelni: az élő streamet, a közösségi médiát, a fantasy játékokat, az okos készülékekre szánt applikációkat, a statisztikákat és az elemzéseket. Minden egyes részben együtt fog működni a két liga, tapasztalatokat, információkat és eredményeket cserélnek annak érdekében, hogy javítsák a felhasználók, azaz a szurkolók élményét. Nem kérdés, hogy ezekben a kérdésekben az MLBAM (Major League Baseball Advanced Media) előrébb jár, mint az NHL, így igazából a jégkorongliga profitálhat nagyot az együttműködéssel. Az MLB Network piacvezető az amerikai kontinensen, amit mi sem bizonyít jobban, hogy már Emmy-díjat is kapott.

Joggal felvetődhet a kérdés, hogy milyen hasznot húszhat ebből a MLBAM. Például kizárólagossági jogot a közvetítésekre az NHL-semleges területen az Egyesült Államokban és nemzetközi szinten egyaránt. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy az MLB Network hálózatán a GameCenter LIVE és Center Ice előfizetéses szolgáltatások is elérhetővé válnának, nem kevés reklámhelyet és reklámidőt biztosítva az MLB csatornájának.

A MLBAM ragaszkodik, hogy a szolgáltatás 2016 januárja előtt elinduljon. Lesz ugyan egy tesztidőszak, amikor az esetleges felmerülő hibákat javítják, de erre aligha kerül sor. A közös partner ugyanis az a NeuLion, amely rengeteg tapasztalatot szerzett már NHL-, NBA-, NFL- és MLS-közvetítések kapcsán.

nhlmlb2

Cimkék: , ,

Te mit gondolsz?

Eseménynaptár
május 18., csütörtök
VB 16:15 RUSCZE 3-0VÉGE
    • SPORT 1
VB 16:15 USAFIN 0-2VÉGE
    • SPORT 2
VB 20:15 CANGER 2-1VÉGE
    • SPORT 2
VB 20:15 SUISWE 1-3VÉGE
    • SPORT 1 (23:30)
május 20., szombat
INL 09:00 MSKPHC 5-3VÉGE
INL 10:00 PHCMAC 3-7VÉGE
INL 11:00 MACMSK 2-5VÉGE
INL 12:15 ETOSZE 12-1VÉGE
INL 13:05 SZEROK 0-17VÉGE
INL 13:40 ROKETO 1-3VÉGE
VB 15:15 CANRUS 4-2VÉGE
    • SPORT 2
VB 19:15 SWEFIN 4-1VÉGE
    • SPORT 2
május 21., vasárnap
VB 16:15 RUSFIN 5-3VÉGE
    • SPORT 2
VB 20:45 CANSWE 1-2 BVÉGE
    • C8 (SPORT 2 22:00)
május 23., kedd
NHL 02:00 NSHANA 
    • SPÍLER TV
május 24., szerda
NHL 02:05 OTTPIT 
    • SPÍLER TV
   H I R D E T É S
   H I R D E T É S
Partnerünk