Médiaszerződést kötött az NHL és az MBL

 

A két liga a digitális média piacából akar még nagyobb területet kihasítani. A közös munka hat évre szól 1,2 milliárd dollár értékben.

A szerződést az NHL részéről Gary Bettman komisszár, míg az MLB (Major Baseball League) részéről Rob Manfred ügyvezető igazgató ratifikálta a napokban. Az együttműködést gyakorlatilag két részre lehet osztani, az egyik a digitális tartalomra, a másik a szurkolókra vonatkozik. A fanok esetében egyszerűbb a helyzet, egyszerűen csak át akarnak csábítani szurkolókat egyik helyről a másikra, ugyanis a két sportág küzdelmei minimális átfedést mutatnak. Az MLB alapszakasza akkor kezdődik, amikor indul a playoff az NHL-ben, a rájátszást és a döntőt, azaz a World Seriest pedig októberben tartják, amikor indulnak a jeges meccsek. Látható tehát, hogy mindkét oldal esetében a rajongók nem maradnak le semmilyen fontos eseményről, a döntők alatt csak az alapszakasz első mérkőzéseivel ütköznek.

A szerződés másik és nagyobbik része, a digitális média, már nem ilyen egyszerű dolog. Ez egy nagyon tág fogalom, ami gyakorlatilag mindent magába foglal amit a XXI. században el lehet képzelni: az élő streamet, a közösségi médiát, a fantasy játékokat, az okos készülékekre szánt applikációkat, a statisztikákat és az elemzéseket. Minden egyes részben együtt fog működni a két liga, tapasztalatokat, információkat és eredményeket cserélnek annak érdekében, hogy javítsák a felhasználók, azaz a szurkolók élményét. Nem kérdés, hogy ezekben a kérdésekben az MLBAM (Major League Baseball Advanced Media) előrébb jár, mint az NHL, így igazából a jégkorongliga profitálhat nagyot az együttműködéssel. Az MLB Network piacvezető az amerikai kontinensen, amit mi sem bizonyít jobban, hogy már Emmy-díjat is kapott.

Joggal felvetődhet a kérdés, hogy milyen hasznot húszhat ebből a MLBAM. Például kizárólagossági jogot a közvetítésekre az NHL-semleges területen az Egyesült Államokban és nemzetközi szinten egyaránt. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy az MLB Network hálózatán a GameCenter LIVE és Center Ice előfizetéses szolgáltatások is elérhetővé válnának, nem kevés reklámhelyet és reklámidőt biztosítva az MLB csatornájának.

A MLBAM ragaszkodik, hogy a szolgáltatás 2016 januárja előtt elinduljon. Lesz ugyan egy tesztidőszak, amikor az esetleges felmerülő hibákat javítják, de erre aligha kerül sor. A közös partner ugyanis az a NeuLion, amely rengeteg tapasztalatot szerzett már NHL-, NBA-, NFL- és MLS-közvetítések kapcsán.

nhlmlb2

Cimkék: , ,

Te mit gondolsz?

Eseménynaptár
augusztus 13., kedd
FELK 17:00 MHKAVS 
augusztus 14., szerda
FELK 17:00 KOLAVS 
augusztus 16., péntek
FELK   JESGYE 
FELK 17:40 BJAKOS 
FELK 18:00 FHASWL 
augusztus 17., szombat
FELK   OLLGYE 
augusztus 18., vasárnap
FELK 17:30 DEBMIS