Hjalmarsson diétája

 

Profi sportolóként nem jut el a csúcsra az ember véletlenül. Egész embert kívánó feladat ez, a tehetség, a szorgalom és az alázat nem korlátozódik a jégpályára vagy a konditeremre, késsel és villával a kézben ugyanolyan elszántnak kell lenni, mint ütőt vagy súlyzót szorongatva.

A GQ Niklas Hjalmarsson háromszoros Stanley Kupa-győztes hátvédet kérdezte arról, mit eszik szezon közben. “Nincs semmi speciális diétám, egyszerűen csak próbálok egészségesen étkezni  – mondja a svéd bekk. – Igyekszem okosan enni, ha van valami különleges az étrendemben, akkor az a rengeteg ivólé. Nagyjából ennyi.”

hjalmarsson

Hjalmarsson egy omlettel kezdi a napot, amire zöldségekből facsart ivólét iszik, a délutáni snack gyümölcsökből áll, míg vacsorára steaket eszik salátával. Ezt az étrendet a nyári alapozás kezdetétől a rájátszás utolsó meccséig tartja. “Valójában ez egy mentális küzdelem. Ugyanazt a kaját eszed egész évben, és persze hamar ráunsz, de fel kell töltened a tested. Annyit ehetek, amennyi belém fér, de ez ettől még küzdelem.”

Az egyetlen dolog, ami némi változatosságot csempész a napi rutinba, azok az ebédek, amelyek keményítőben és proteinben gazdag ételekből állnak. Ez lehet egy tészta, lazac, tengeri sügér vagy quinoa (egy egészséges és kevés kalóriát tartalmazó növény, a spenót és a cékla rokona). “A feleségem igen jól főz, úgyhogy általában ő készíti nekem az ebédet, ami általában egy hagyományos svéd étel, hússal és krumplival.”

Lehet valami a svéd konyhában. Ugyan sokáig a mediterrán konyha volt a dietetikusok kedvence, de egyre több bizonyíték utal arra, hogy a skandináv étrend legalább ennyire egészséges. A magvakra, bogyókra és halra épülő viking diéta azon paleósok figyelmét is felkeltette, akik belül még nem állnak készen arra, hogy áttérjenek az évezredekkel ezelőtti étrendre. De a svéd konyha sem csak heringből és áfonyából áll. Hjalmarsson esküszik rá, hogy a svéd pizzának a világon nincsen párja, és hogy amint hazaért a harmadik kupájával, óriási lakomát csapott. “A szezon után vagy három hétig egyáltalán nem törődöm vele, hogy mit eszek, próbálok teljesen elszakadni az étrendemtől. Így három hét után könnyebben tudok a munkámra és az egészséges étrendre koncentrálni.”

Reggeli
Hagymás, kolbászos omlett három tojásból
Görög joghurt és áfonya
Ivólé spentóból, leveles kelből és római salátából

Ebéd
Fasírt marhából vagy sertéshúsból, vörös áfonya lekvárral és krumplipürével

Délutáni ivólé
Görögdinnye, menta és kurkuma
Répa és jalapeno (csilipaprikafajta)
Ananász, gránátalma és gyömbér

Vacsora
Steak
Saláta

Cimkék: , ,

Nem lehet hozzászólni.

   H I R D E T É S
Eseménynaptár
január 20., szombat
EWHL 11:25 SAVKMH 3-2VÉGE
U18 11:30 GEPZEG 3-7VÉGE
U18 14:30 KMHMIS 4-5VÉGE
U18 16:15 KACAVS 5-2VÉGE
MK 17:15 MISUTE 4-0VÉGE
    • M4 SPORT
U20 17:15 RBSAVS 5-4VÉGE
ROM 17:30 BRAGAL 10-3VÉGE
ROM 17:30 SCCSST 15-0VÉGE
DEBL 17:45 MARGEP 2-5VÉGE
U18 18:15 UTEOKW 1-0VÉGE
U18 19:10 VASETO 5-6 HVÉGE
EBEL 19:15 RBSAVS 2-0VÉGE
U18 20:00 ZNOMAC 2-1 HVÉGE
január 21., vasárnap
ROM 10:30 SSTSCC 0-24VÉGE
U20 14:15 ZNOAVS 3-6VÉGE
U18 14:20 MISOKW 4-5 HVÉGE
U18 14:30 RBSAVS 8-3VÉGE
U20 15:10 VASHCI 8-1VÉGE
U18 16:00 ETOVSV 2-4VÉGE
EBEL 17:30 DECAVS 3-2 HVÉGE
U20 18:00 RBSMAC 6-3VÉGE
U20 18:40 KMHUTE 3-1VÉGE
január 22., hétfő
EL 17:30 BRAVC2 7-1VÉGE
EL 20:00 TITFTC 5-2VÉGE
    • M4 SPORT
január 23., kedd
VIS 18:00 NITMIS Ö:7-6 BVÉGE
    • SPORT 2
január 24., szerda
EL 18:00 FTCTIT 
EL 18:00 SCCVC2 
U18 18:40 AVSMAC 
U20 19:00 MISDHK 
U18 19:05 EHLKMH 
január 25., csütörtök
U18   MISKMH 
U18   ZEGPEF 
U20 15:45 UTEOHC 
KHL 17:30 DMISBA 
    • SPORT 2
U20 17:40 VASG99 
U18 18:45 UTEVAS 
január 26., péntek
ROM 17:30 PROSTE 
EL 18:00 FTCSCC 
EL 18:00 MACUTE 
EL 18:30 MISDAB 
január 27., szombat
DEBL   KMHGGV 
U18   AVSRBS 
U18   VSVETO 
U18   ZEGGEP 
U20   HDJMAC 
U20   VSVAVS 
U20 12:45 ETODHK 
EWHL 13:00 KMHSAE 
U18 15:50 MACKAC 
EL 18:30 TITBRA 
U18 18:45 UTEMIS 
U18 19:40 VASEHL 
január 28., vasárnap
DEBL   GEPGGV 
U18   OHCMIS 
U20   HDJAVS 
U20   OHCDHK 
U20   VICVAS 
U20   VSVMAC 
U20 11:30 UTEKMH 
EWHL 13:00 KMHSAE 
U18 13:20 MACRBS 
U18 15:20 UTEETO 
U18 16:35 KMHEHL 
EL 18:30 UTEDAB 
EL 19:50 VC2SCC 
január 29., hétfő
EL 18:00 FTCBRA 
EL 20:00 MACMIS 
    • M4 SPORT
január 30., kedd
U20 15:30 PEFKMH 
EL 18:30 TITSCC 
január 31., szerda
DEBL   MRLCFH 
U20   KMHMIS 
U20   PEFUTE 
U20 15:00 DHKOHC 
U18 17:15 ETOKMH 
EL 17:50 VC2BRA 
Partnerünk