Hjalmarsson diétája

 

Profi sportolóként nem jut el a csúcsra az ember véletlenül. Egész embert kívánó feladat ez, a tehetség, a szorgalom és az alázat nem korlátozódik a jégpályára vagy a konditeremre, késsel és villával a kézben ugyanolyan elszántnak kell lenni, mint ütőt vagy súlyzót szorongatva.

A GQ Niklas Hjalmarsson háromszoros Stanley Kupa-győztes hátvédet kérdezte arról, mit eszik szezon közben. “Nincs semmi speciális diétám, egyszerűen csak próbálok egészségesen étkezni  – mondja a svéd bekk. – Igyekszem okosan enni, ha van valami különleges az étrendemben, akkor az a rengeteg ivólé. Nagyjából ennyi.”

hjalmarsson

Hjalmarsson egy omlettel kezdi a napot, amire zöldségekből facsart ivólét iszik, a délutáni snack gyümölcsökből áll, míg vacsorára steaket eszik salátával. Ezt az étrendet a nyári alapozás kezdetétől a rájátszás utolsó meccséig tartja. “Valójában ez egy mentális küzdelem. Ugyanazt a kaját eszed egész évben, és persze hamar ráunsz, de fel kell töltened a tested. Annyit ehetek, amennyi belém fér, de ez ettől még küzdelem.”

Az egyetlen dolog, ami némi változatosságot csempész a napi rutinba, azok az ebédek, amelyek keményítőben és proteinben gazdag ételekből állnak. Ez lehet egy tészta, lazac, tengeri sügér vagy quinoa (egy egészséges és kevés kalóriát tartalmazó növény, a spenót és a cékla rokona). “A feleségem igen jól főz, úgyhogy általában ő készíti nekem az ebédet, ami általában egy hagyományos svéd étel, hússal és krumplival.”

Lehet valami a svéd konyhában. Ugyan sokáig a mediterrán konyha volt a dietetikusok kedvence, de egyre több bizonyíték utal arra, hogy a skandináv étrend legalább ennyire egészséges. A magvakra, bogyókra és halra épülő viking diéta azon paleósok figyelmét is felkeltette, akik belül még nem állnak készen arra, hogy áttérjenek az évezredekkel ezelőtti étrendre. De a svéd konyha sem csak heringből és áfonyából áll. Hjalmarsson esküszik rá, hogy a svéd pizzának a világon nincsen párja, és hogy amint hazaért a harmadik kupájával, óriási lakomát csapott. “A szezon után vagy három hétig egyáltalán nem törődöm vele, hogy mit eszek, próbálok teljesen elszakadni az étrendemtől. Így három hét után könnyebben tudok a munkámra és az egészséges étrendre koncentrálni.”

Reggeli
Hagymás, kolbászos omlett három tojásból
Görög joghurt és áfonya
Ivólé spentóból, leveles kelből és római salátából

Ebéd
Fasírt marhából vagy sertéshúsból, vörös áfonya lekvárral és krumplipürével

Délutáni ivólé
Görögdinnye, menta és kurkuma
Répa és jalapeno (csilipaprikafajta)
Ananász, gránátalma és gyömbér

Vacsora
Steak
Saláta

Cimkék: , ,

Nem lehet hozzászólni.

Eseménynaptár
október 13., péntek
EL 17:30 BRAVC2 4-2VÉGE
ROM 17:30 GALPRO 2-4VÉGE
EL 18:00 DABFTC 4-2VÉGE
EL 18:00 SCCMAC 5-3VÉGE
EL 18:30 MISTIT 6-4VÉGE
EBEL 19:15 G99AVS 5-2VÉGE
október 14., szombat
ROM 13:30 STESST 8-0VÉGE
U18 13:55 KMHUTE 2-7VÉGE
U18 14:40 MISZNO 2-1VÉGE
U18 16:30 GEPDHK 3-17VÉGE
EL 17:00 SCCVC2 5-2VÉGE
U18 17:10 AVSETO 9-4VÉGE
EL 17:30 BRAMAC 1-2VÉGE
ROM 17:30 GALPRO 4-6VÉGE
október 15., vasárnap
ROM 10:00 STESST 18-5VÉGE
U18 12:00 MISSCC 3-6VÉGE
U20 12:15 DHKUTE 0-2VÉGE
U20 14:10 AVSMAC 9-0VÉGE
U20 15:00 ZNOVAS 3-4 HVÉGE
U20 16:30 ETOKMH 3-4VÉGE
EL 17:00 DABMIS 0-3VÉGE
EBEL 17:45 AVSHCI 2-4VÉGE
október 16., hétfő
ROM 17:30 SSCBRA 3-1VÉGE
U18 17:30 SZDSCC 2-19VÉGE
EL 20:00 UTEFTC 4-3VÉGE
    • M4 SPORT
október 17., kedd
U18 18:40 MACSCC 
U20 20:00 UTEPEF 
október 18., szerda
KHL 16:00 JUGAMR 
    • SPORT 2
MK 16:00 KMHFTC 
U18 17:35 SCCGEP 
MK 18:00 DABUTE 
MK 19:30 MACTIT 
október 19., csütörtök
U18   PEFMIS 
U18 14:45 DHKMAC 
U18 17:00 AVSSCC 
U18 17:05 GEPVAS 
U20 17:20 ETOAVS 
KHL 18:00 LOKNYH 
    • SPORT 2
U18 18:00 ZEGUTE 
U18 19:00 SZDETO 
U20 19:00 UTEVAS 
október 20., péntek
U20   HDJMAC 
U20   SLLKMH 
KK 13:30 TXUMIS 
KK 17:30 BRACZB 
EL 18:00 DABMAC 
EL 18:00 UTEVC2 
EBEL 18:30 ZNOAVS 
EL 18:30 TITFTC 
október 21., szombat
U18   ETOKMH 
U18   MACMIS 
U18   UTEVAS 
U18   ZNOAVS 
U20   G99DHK 
U20   SLLMAC 
U20   VSVKMH 
KK 13:30 MISCZB 
EWHL 17:30 SKPKMH 
KK 17:30 BRATXU 
U18 19:00 UTEVAS 
október 22., vasárnap
U18   VSVKMH 
U20   HDJKMH 
U20   OHCUTE 
U20   VICVAS 
U20   VSVMAC 
EWHL 13:00 KMHNEH 
KK 13:30 CZBTXU 
KK 17:30 MISBRA 
EBEL 17:45 AVSEHL 
    • M4 SPORT
EL 17:50 VC2DAB 
EL 18:00 FTCMAC 
EL 18:30 UTETIT 
október 24., kedd
U18   AVSMAC 
   H I R D E T É S
Partnerünk