Hjalmarsson diétája

 

Profi sportolóként nem jut el a csúcsra az ember véletlenül. Egész embert kívánó feladat ez, a tehetség, a szorgalom és az alázat nem korlátozódik a jégpályára vagy a konditeremre, késsel és villával a kézben ugyanolyan elszántnak kell lenni, mint ütőt vagy súlyzót szorongatva.

A GQ Niklas Hjalmarsson háromszoros Stanley Kupa-győztes hátvédet kérdezte arról, mit eszik szezon közben. “Nincs semmi speciális diétám, egyszerűen csak próbálok egészségesen étkezni  – mondja a svéd bekk. – Igyekszem okosan enni, ha van valami különleges az étrendemben, akkor az a rengeteg ivólé. Nagyjából ennyi.”

hjalmarsson

Hjalmarsson egy omlettel kezdi a napot, amire zöldségekből facsart ivólét iszik, a délutáni snack gyümölcsökből áll, míg vacsorára steaket eszik salátával. Ezt az étrendet a nyári alapozás kezdetétől a rájátszás utolsó meccséig tartja. “Valójában ez egy mentális küzdelem. Ugyanazt a kaját eszed egész évben, és persze hamar ráunsz, de fel kell töltened a tested. Annyit ehetek, amennyi belém fér, de ez ettől még küzdelem.”

Az egyetlen dolog, ami némi változatosságot csempész a napi rutinba, azok az ebédek, amelyek keményítőben és proteinben gazdag ételekből állnak. Ez lehet egy tészta, lazac, tengeri sügér vagy quinoa (egy egészséges és kevés kalóriát tartalmazó növény, a spenót és a cékla rokona). “A feleségem igen jól főz, úgyhogy általában ő készíti nekem az ebédet, ami általában egy hagyományos svéd étel, hússal és krumplival.”

Lehet valami a svéd konyhában. Ugyan sokáig a mediterrán konyha volt a dietetikusok kedvence, de egyre több bizonyíték utal arra, hogy a skandináv étrend legalább ennyire egészséges. A magvakra, bogyókra és halra épülő viking diéta azon paleósok figyelmét is felkeltette, akik belül még nem állnak készen arra, hogy áttérjenek az évezredekkel ezelőtti étrendre. De a svéd konyha sem csak heringből és áfonyából áll. Hjalmarsson esküszik rá, hogy a svéd pizzának a világon nincsen párja, és hogy amint hazaért a harmadik kupájával, óriási lakomát csapott. “A szezon után vagy három hétig egyáltalán nem törődöm vele, hogy mit eszek, próbálok teljesen elszakadni az étrendemtől. Így három hét után könnyebben tudok a munkámra és az egészséges étrendre koncentrálni.”

Reggeli
Hagymás, kolbászos omlett három tojásból
Görög joghurt és áfonya
Ivólé spentóból, leveles kelből és római salátából

Ebéd
Fasírt marhából vagy sertéshúsból, vörös áfonya lekvárral és krumplipürével

Délutáni ivólé
Görögdinnye, menta és kurkuma
Répa és jalapeno (csilipaprikafajta)
Ananász, gránátalma és gyömbér

Vacsora
Steak
Saláta

Cimkék: , ,

Nem lehet hozzászólni.

   H I R D E T É S
Eseménynaptár
január 20., vasárnap
U20 12:05 DHKEAS 5-2VÉGE
U20 12:30 UTEVSV 6-0VÉGE
EWHL 12:45 U25BOZ 1-2VÉGE
U20 13:20 PEFVAS 2-1VÉGE
DEBL 14:15 GGVKMH 0-7VÉGE
U20 14:40 VICAVS 5-6VÉGE
U20 15:00 ETOMAC 1-8VÉGE
EL 16:00 BRAHKB 1-3VÉGE
EXL 16:00 NITMIS 1-2 HVÉGE
EL 17:00 DABDEB 3-6VÉGE
EBEL 17:30 DECAVS 4-5 HVÉGE
EL 17:30 SCCVC2 6-5 BVÉGE
EL 17:30 TITUTE 4-7VÉGE
EXL 18:00 MACNZÁ 0-5VÉGE
január 21., hétfő
EL 17:30 BRASCC 3-2VÉGE
EL 18:00 DEBGYE 5-0VÉGE
január 22., kedd
MK 17:30 MISFTC 0-3VÉGE
U20 18:30 VASDAB 3-1VÉGE
MK 20:00 AVSMAC 6-3VÉGE
    • M4 SPORT
január 23., szerda
ELA 18:30 TITDAB 1-0VÉGE
ELA 18:40 HKBVC2 3-1VÉGE
január 24., csütörtök
U18 15:50 PEFMIS 
ELF 17:30 SCCBRA 
KHL 17:30 LOKSBA 
    • SPORT 2
U20 17:30 MACKMM 
U20 18:30 ETOEAS 
U18 19:00 FTCDAB 
január 25., péntek
U18 14:30 AVSKAC 
EXL 17:00 POPMAC 
ELA 17:30 GYEDAB 
ELA 17:50 VC2TIT 
EBEL 18:00 AVSMZA 
    • DIGI SPORT 1
U18 18:00 ZEGETO 
EXL 18:30 MISZIL 
ELA 18:40 HKBVAS 
január 26., szombat
U18   SPGMIS 
U18 14:30 DHKRBS 
U18 14:50 UTEOKW 
U20 15:20 KMHETO 
U18 17:15 ZNOFTC 
ELF 17:30 SCCDEB 
U20 17:45 DABVAS 
ELF 18:00 FTCUTE 
U20 18:15 VSVUTE 
U18 18:40 MACKAC 
január 27., vasárnap
U20 11:20 KMMETO 
U20 12:05 DHKMAC 
U18 13:30 EHLMIS 
U20 13:30 AVSVIC 
U18 14:20 ACRBS 
EBEL 16:00 G99AVS 
ELA 17:30 GYEVC2 
ELA 17:30 TITHKB 
EXL 17:30 MACMIS 
    • DIGI SPORT 2
U20 17:30 HDJUTE 
Partnerünk