Hjalmarsson diétája

 

Profi sportolóként nem jut el a csúcsra az ember véletlenül. Egész embert kívánó feladat ez, a tehetség, a szorgalom és az alázat nem korlátozódik a jégpályára vagy a konditeremre, késsel és villával a kézben ugyanolyan elszántnak kell lenni, mint ütőt vagy súlyzót szorongatva.

A GQ Niklas Hjalmarsson háromszoros Stanley Kupa-győztes hátvédet kérdezte arról, mit eszik szezon közben. “Nincs semmi speciális diétám, egyszerűen csak próbálok egészségesen étkezni  – mondja a svéd bekk. – Igyekszem okosan enni, ha van valami különleges az étrendemben, akkor az a rengeteg ivólé. Nagyjából ennyi.”

hjalmarsson

Hjalmarsson egy omlettel kezdi a napot, amire zöldségekből facsart ivólét iszik, a délutáni snack gyümölcsökből áll, míg vacsorára steaket eszik salátával. Ezt az étrendet a nyári alapozás kezdetétől a rájátszás utolsó meccséig tartja. “Valójában ez egy mentális küzdelem. Ugyanazt a kaját eszed egész évben, és persze hamar ráunsz, de fel kell töltened a tested. Annyit ehetek, amennyi belém fér, de ez ettől még küzdelem.”

Az egyetlen dolog, ami némi változatosságot csempész a napi rutinba, azok az ebédek, amelyek keményítőben és proteinben gazdag ételekből állnak. Ez lehet egy tészta, lazac, tengeri sügér vagy quinoa (egy egészséges és kevés kalóriát tartalmazó növény, a spenót és a cékla rokona). “A feleségem igen jól főz, úgyhogy általában ő készíti nekem az ebédet, ami általában egy hagyományos svéd étel, hússal és krumplival.”

Lehet valami a svéd konyhában. Ugyan sokáig a mediterrán konyha volt a dietetikusok kedvence, de egyre több bizonyíték utal arra, hogy a skandináv étrend legalább ennyire egészséges. A magvakra, bogyókra és halra épülő viking diéta azon paleósok figyelmét is felkeltette, akik belül még nem állnak készen arra, hogy áttérjenek az évezredekkel ezelőtti étrendre. De a svéd konyha sem csak heringből és áfonyából áll. Hjalmarsson esküszik rá, hogy a svéd pizzának a világon nincsen párja, és hogy amint hazaért a harmadik kupájával, óriási lakomát csapott. “A szezon után vagy három hétig egyáltalán nem törődöm vele, hogy mit eszek, próbálok teljesen elszakadni az étrendemtől. Így három hét után könnyebben tudok a munkámra és az egészséges étrendre koncentrálni.”

Reggeli
Hagymás, kolbászos omlett három tojásból
Görög joghurt és áfonya
Ivólé spentóból, leveles kelből és római salátából

Ebéd
Fasírt marhából vagy sertéshúsból, vörös áfonya lekvárral és krumplipürével

Délutáni ivólé
Görögdinnye, menta és kurkuma
Répa és jalapeno (csilipaprikafajta)
Ananász, gránátalma és gyömbér

Vacsora
Steak
Saláta

Cimkék: , ,

Nem lehet hozzászólni.

   H I R D E T É S
Eseménynaptár
október 15., hétfő
EL 17:30 VASHKB 1-4VÉGE
    • M4 SPORT
EL 18:30 TITGYE 6-2VÉGE
október 16., kedd
U20 17:00 MACDAB 4-1VÉGE
EXL 19:00 MACPOP 3-2VÉGE
október 17., szerda
U20 15:50 PEFETO INFO
U18 18:30 VASUTE INFO
U18 18:40 DHKKMH INFO
U18 19:00 AVSFTC INFO
október 18., csütörtök
EXL 17:00 ZILMIS 
U18 18:20 OHAMIS 
KHL 18:30 SBAAMR 
    • SPORT 2
U18 19:00 DABETO 
U18 19:10 MACPEF 
október 19., péntek
U18 14:00 UTEOKW 
KK 16:00 MACCRZ 
EL 17:30 BRAVAS 
EL 17:30 GYETIT 
EL 18:00 DABVC2 
EL 18:00 UTEHKB 
EL 19:30 DEBSCC 
KK 20:00 JESRIT 
október 20., szombat
U18 12:05 DHKOHA 
U18 12:40 ZEGAVS 
KK 16:00 MACJES 
EBEL 17:00 AVSHCB 
    • DIGI SPORT 3
KK 20:00 RITCRZ 
október 21., vasárnap
KK 14:00 CRZJES 
U20 14:30 MACVAS 
EL 16:00 BRATIT 
EXL 17:00 KOSMIS 
EBEL 17:30 AVSRBS 
    • DIGI SPORT 2
EL 17:30 GYEVAS 
EL 17:50 VC2UTE 
KK 18:00 RITMAC 
EL 18:30 DEBFTC 
EL 18:40 HKBSCC 
Partnerünk