Hjalmarsson diétája

 

Profi sportolóként nem jut el a csúcsra az ember véletlenül. Egész embert kívánó feladat ez, a tehetség, a szorgalom és az alázat nem korlátozódik a jégpályára vagy a konditeremre, késsel és villával a kézben ugyanolyan elszántnak kell lenni, mint ütőt vagy súlyzót szorongatva.

A GQ Niklas Hjalmarsson háromszoros Stanley Kupa-győztes hátvédet kérdezte arról, mit eszik szezon közben. “Nincs semmi speciális diétám, egyszerűen csak próbálok egészségesen étkezni  – mondja a svéd bekk. – Igyekszem okosan enni, ha van valami különleges az étrendemben, akkor az a rengeteg ivólé. Nagyjából ennyi.”

hjalmarsson

Hjalmarsson egy omlettel kezdi a napot, amire zöldségekből facsart ivólét iszik, a délutáni snack gyümölcsökből áll, míg vacsorára steaket eszik salátával. Ezt az étrendet a nyári alapozás kezdetétől a rájátszás utolsó meccséig tartja. “Valójában ez egy mentális küzdelem. Ugyanazt a kaját eszed egész évben, és persze hamar ráunsz, de fel kell töltened a tested. Annyit ehetek, amennyi belém fér, de ez ettől még küzdelem.”

Az egyetlen dolog, ami némi változatosságot csempész a napi rutinba, azok az ebédek, amelyek keményítőben és proteinben gazdag ételekből állnak. Ez lehet egy tészta, lazac, tengeri sügér vagy quinoa (egy egészséges és kevés kalóriát tartalmazó növény, a spenót és a cékla rokona). “A feleségem igen jól főz, úgyhogy általában ő készíti nekem az ebédet, ami általában egy hagyományos svéd étel, hússal és krumplival.”

Lehet valami a svéd konyhában. Ugyan sokáig a mediterrán konyha volt a dietetikusok kedvence, de egyre több bizonyíték utal arra, hogy a skandináv étrend legalább ennyire egészséges. A magvakra, bogyókra és halra épülő viking diéta azon paleósok figyelmét is felkeltette, akik belül még nem állnak készen arra, hogy áttérjenek az évezredekkel ezelőtti étrendre. De a svéd konyha sem csak heringből és áfonyából áll. Hjalmarsson esküszik rá, hogy a svéd pizzának a világon nincsen párja, és hogy amint hazaért a harmadik kupájával, óriási lakomát csapott. “A szezon után vagy három hétig egyáltalán nem törődöm vele, hogy mit eszek, próbálok teljesen elszakadni az étrendemtől. Így három hét után könnyebben tudok a munkámra és az egészséges étrendre koncentrálni.”

Reggeli
Hagymás, kolbászos omlett három tojásból
Görög joghurt és áfonya
Ivólé spentóból, leveles kelből és római salátából

Ebéd
Fasírt marhából vagy sertéshúsból, vörös áfonya lekvárral és krumplipürével

Délutáni ivólé
Görögdinnye, menta és kurkuma
Répa és jalapeno (csilipaprikafajta)
Ananász, gránátalma és gyömbér

Vacsora
Steak
Saláta

Cimkék: , ,

Nem lehet hozzászólni.

   H I R D E T É S
Eseménynaptár
április 17., kedd
NU16 14:20 HUNJPN 1-0VÉGE
VÁL 18:00 POLJPN 5-2VÉGE
VB18 19:00 HUNUKR 3-4VÉGE
NU16 19:20 HUNAUT 0-1 BVÉGE
április 18., szerda
NU16 13:00 HUNNOR 5-2VÉGE
VB18 15:30 HUNJPN 2-3 BVÉGE
VÁL 17:30 HUNUKR 5-4 BVÉGE
    • SPORT 1
április 19., csütörtök
NU16 09:30 HUNGER 0-4VÉGE
április 20., péntek
VB18 15:30 HUNAUT 0-4VÉGE
április 22., vasárnap
VB 12:30 GBRSLO 
VB 16:00 HUNKAZ 
    • SPORT 1
VB 19:30 POLITA 
április 23., hétfő
VB 16:00 SLOPOL 
    • SPORT 1
VB 19:30 ITAHUN 
    • SPORT 1
április 24., kedd
VB 16:00 KAZGBR 
    • SPORT 1
április 25., szerda
VB 12:30 ITAKAZ 
    • SPORT 1
VB 16:00 GBRPOL 
    • SPORT 1
VB 19:30 SLOHUN 
    • SPORT 1
április 26., csütörtök
VB 19:00 POLHUN 
    • SPORT 1
április 27., péntek
VB 16:00 KAZSLO 
    • SPORT 1
VB 19:30 ITAGBR 
    • SPORT 1
április 28., szombat
VB 12:30 KAZPOL 
VB 16:00 SLOITA 
VB 19:30 HUNGBR 
    • SPORT 1
Partnerünk