Az NHL teljesen új alapokra helyezi a statisztikákat

 

Az NBA-ben már bizonyított SAP lesz ebben a segítségére. A folyamat több lépcsőben, több év alatt valósul majd meg, forradalmi változásokat hozhat.

Az első lépésben ráncfelvarrásban részesült az nhl.com statisztikai rovata, némileg módosult a dizájn, nagyobb képek és néhány új adat vált elérhetővé, miközben az SAP Palo Altó-i munkatársai igyekeztek megőrizni az eddigi felhasználóbarát kezelőfelületet. A liga és a multinacionális szoftveróriás kilenc hónapos előkészítés után módosított. Az egész alapja a HANA nevű adatbázis-kezelő szoftver, ami minden más, jelenleg ismert programnál gyorsabban végzi el a big data számításokat. A rendszer korábban már az nba.com alatt is bizonyított. Az új adatok között üdvözölhetünk jól ismerteket is, mint például a második asszisztok külön nyilvántartását, és újabbakat is, mint a Corsi és a Fenwick.

Utóbbi a lövések számát jelenti, akár eltalálta a kaput, akár nem, a Corsi pedig ehhez még hozzászámolja a blokkolt lövések számát is. A sportág iránt érdeklődő és statisztikai vénával rendelkező szurkolók évek óta amatőr alapokon számítják ezeket a statisztikákat, komoly apparátust felvonultató önkéntes iparág épült ki erre, most az NHL úgy döntött, ehelyett inkább maga végzi ezt el. Több különböző formában fogjuk ezeket megtalálni, összesen nem kevesebb mint 30 új mutató került fel az oldalra, amelyeket az “enhanced stats” és az “extended stats” fülek alatt találunk meg. Mindezeket pedig a 2010/11-es szezonig visszamenőleg tölti fel a liga az oldalára, onnantól készültek hivatalos és megbízható statisztikák ezekről.

A következő jelentős dátum április volt, fontos vizuális, kényelmi (pl. keresési) és összehasonlító elemek kerültek be a honlap szolgáltatásai közé.

Az NHL azonban nem csak a múltat akarja láthatóvá tenni, hanem a jövőt is. Az SAP egyik tudósa kifejlesztett egy algoritmust, amely 37 tényező alapján a rájátszás minden párharcára és meccsére kiszámolja majd az esélyeket, vége tehát az izgalmaknak. Aki azt hiszi, ez vicc, az jó, ha tudja, hogy az algoritmust az elmúlt 15 év minden playoffmeccsére letesztelték és 85%-os pontossággal jósolta meg azok kimenetelét. Nos, ez természetesen nem lesz 100%-ban elérhető az oldalon, de a 37-ből 10 mutatót majd kidob a rendszer, jelezve, hogy melyik csapat áll jobban abban az adott statisztikában.

A fejlesztések bevezetésének harmadik szakasza 2015 őszére várható. Ezek közül a legfontosabb a player-tracking technológia eredményeinek rendszerbe történő integrálása lesz. Ez összekötve a vizualizáció további fejlesztésével lehetővé teszi majd, hogy valós időben élőben nézhessük a meccseket, ahol a játékosok színes körök lesznek a korong pedig egy fekete pont, miközben természetesen az egyéni játékosstatisztikákat is online módon, valós időben kérhetjük le. A technológia által elérhetővé váló új statisztikák természetesen beépülnek az adatbázisba és kereshetők lesznek.

A negyedik szakaszra 2016-ban kerül sor, a tervek szerint ekkorra készülnek el az NHL 1917-ig visszanyúló történetének összes jegyzőkönyvének digitalizálásával, amely hosszú ideje napirenden van. 2016-ban mindez kereshető formátumban elérhetővé válik az nhl.com-on. Utólag természetesen nem lehet pótolni az akkoriban nem rögzített statisztikai adatokat, így például a húszas években még nem számolták az asszisztokat, az ötvenes évekig pedig a kaput eltaláló lövések számát, míg plusz-mínusz mutatót csak a hetvenes évek óta számolja a liga, ezek utólag sem válnak elérhetővé. Hosszú távon az a cél, hogy a szöveges archívumot videóssal egészítsék ki. Ez nem kisebb vállalást jelent, mint hogy a liga oldalán akarja tárolni és elérhetővé tenni a valaha lőtt összes olyan gólt, amiről van felvétel, így egy játékos összes gólja visszanézhető lesz.

A player-tracking technológia egyben kijelöli a jövő legfontosabb irányát is, amely nem más, mint minden NHL-mérkőzés valós időben történő 3D-s rekonstruálása. Felejtsük el a játékosok mozgását bemutató apró kis színes köröket, helyére képzeljük el az EA legújabb NHL-es sorozatának figuráit és technológiáját. Minden meccset passzról passzra követhetünk majd, megállíthatjuk a játékot, visszatekerhetjük, újra megnézhetjük a legfontosabb jeleneteket. Mindez, összekötve a fentiek szerint felturbózott, élőben frissülő statisztikákkal olyan felhasználói élményt ígér, amely bátran versenyre kelhet a televíziós közvetítésekkel.

Mindez természetesen nem lesz ingyen. Az első két évet deklaráltan tesztperiódusnak tekinti az NHL, így ekkor még minden ingyenes lesz, sok változásra, finomításra és természetesen hibára lehet számítani, ám ha feláll egy működőképes rendszer, akkor az igazi finomságokhoz feltehetően csak előfizetésért cserébe juthatunk hozzá, legalább részben fedezve a beruházás költségeit.

Cimkék: , ,

Nem lehet hozzászólni.

   H I R D E T É S
Eseménynaptár
október 12., péntek
U20 15:15 MACEHL 5-1VÉGE
U20 15:20 KMMVSV 1-4VÉGE
U20 17:15 AVSRBS 5-2VÉGE
EL 17:30 BRADAB 5-4 BVÉGE
EL 17:30 SCCUTE 5-3VÉGE
EL 18:00 DEBGYE 5-3VÉGE
EXL 18:00 MISMAC 2-3 HVÉGE
    • DIGI SPORT 1
EL 18:40 HKBVC2 6-3VÉGE
EL 18:40 VASTIT 3-8VÉGE
EBEL 19:15 VSVAVS 4-2VÉGE
U20 20:00 UTEHDJ 2-4VÉGE
október 13., szombat
U18 11:20 FTCMIS 2-7VÉGE
U20 12:15 AVSEHL 5-2VÉGE
U20 13:15 KMMRBS 3-0VÉGE
U18 14:00 ETOVAS 3-6VÉGE
U18 14:30 AVSUTE 3-2VÉGE
U20 15:15 UTEVSV 7-4VÉGE
U18 15:30 MACDHK 9-2VÉGE
U20 18:15 ETOHDJ 1-8VÉGE
U18 20:20 OHASCC 0-16VÉGE
október 14., vasárnap
U20 09:45 AVSVSV 5-2VÉGE
U20 10:45 KMMHDJ 1-5VÉGE
U20 13:45 UTEEHL 3-4 BVÉGE
EL 16:00 BRAUTE 3-2 BVÉGE
EXL 16:00 NZÁMAC 3-2VÉGE
EBEL 17:30 G99AVS 4-3 HVÉGE
EL 17:30 SCCDAB 6-4VÉGE
EL 18:00 FTCGYE 5-4VÉGE
EXL 18:00 MISNIT 1-3VÉGE
EL 18:50 VC2DEB 5-8VÉGE
október 15., hétfő
EL 17:30 VASHKB INFO
    • M4 SPORT
EL 18:30 TITGYE INFO
október 16., kedd
U20 17:00 MACDAB 
BL 18:00 TAPDIF 
    • SPORT 2
EXL 19:00 MACPOP 
október 17., szerda
U20 15:50 PEFETO 
U18 18:30 VASUTE 
U18 18:40 DHKKMH 
U18 19:00 AVSFTC 
október 18., csütörtök
U18   DABETO 
U18   OHAMIS 
KHL 18:30 SBAAMR 
    • SPORT 2
U18 19:10 MACPEF 
Partnerünk