A Fanatics lesz az NHL hivatalos beszállítója

   

A 2011-ben alapított amerikai cég az Adidast váltja.

A német sportkonszern 2017-től lett az NHL-felszerelések hivatalos szállítója, miután az NHL lejáró mezszerződésért futó versenyében kiütötte a két nagy riválisát: a Nike Bauert és az Under Armourt. A liga és az Adidas 7 évre kötelezte el magát, ám a felek az akkori szerződésben nemcsak az anyagi feltételeket rögzítették, hanem azt is, hogy a Herzogenaurachban székelő cég csak az úgynevezett authentic-mezeket fogja gyártani, a replikát meghagyja a Fanaticsnak. Mit is jelentett ez? Mindkét mezfajta elérhető és megvásárolható a szurkolók számára azzal a különbséggel, hogy az authentic-mezek teljes mértékben megegyeznek azzal, amit az NHL játékosai viselnek, a replika viszont ennek csak egy tökéletes másolata, minimális egyszerűsítéssel, például nem dupla, hanem szimpla varrás, nem varrással és ragasztással rögzített nevek és számok, hanem csak az egyik eljárással, szűkebb fazon stb. A kétféle mez ára természetesen köszönőviszonyban sem volt egymással, ráadásul a logó is más volt rajtuk. Az eredeti mezek Adidas-logóval és 200-400 dolláros áron kerültek forgalomba, a replika-felsőket viszont ennek az intervallumnak csak a feléért és Fanatics-emblémával vehették meg a szurkolók.

Az Adidas a roppant gyümölcsöző és jövedelmező üzlet ellenére tavaly nyáron mindenki meglepetésére bejelentette, hogy nem újítja meg a 2024 nyarán lejáró szerződését. Pedig a liga és a konszern közötti partneri kapcsolat több mint sikeres volt a feleknek: a német óriás teljesen új technológiákat vezetett be a gyártásban, és a 2020/21-es kampány során színre lépett a népszerű “Reverse Retro” sorozattal, amely nemcsak a csapatok, de a szurkolók körében is óriási népszerűségre tett szert. Mindezek ellenére az Adidas úgy döntött, a ligával sem hosszabbít, sőt, több játékossal sem, noha az ügyfelei között többek között ott van az a Connor McDavid is, aki jelenleg a világ legjobb játékosa. A német cég döntése után az NHL bejelentette, hogy felvette a kapcsolatot és tárgyalásokat kezdett több sportszergyártó céggel arról, hogy 2024 után ki lépjen az Adidas helyébe.

nhl fanatics 2

Az egy évig tartó keresés és megannyi üzleti tárgyalást követően Gary Bettman most bejelentette, hogy az Adidas helyére nem más, mint a Fanatics lép majd. A 2011-ben alapított cég tavalyi bevételei elérték a 3,5 milliárd dollárt, köszönhetően annak, hogy nemcsak az NHL, hanem a többi major sportág, az NFL, az NBA, az NFL és az MLS is a partnerei között van, mi több, termékeket gyárt a NASCAR-nak és a Forma 1-nek is. A képet viszont enyhén árnyalta, hogy egyik szervezetnek sem volt a hivatalos beszállítója – eddig a pillanatig. Nem véletlen, hogy a döntés után a közösségi médiában alaposan beleszálltak a szurkolók mind Bettmanbe, mind a döntésbe.

Brian Jennings, az NHL marketingért felelős alelnöke elismerte: ” A szurkolók első felháborodása és a cég negatív megítélése talán jogosnak is tekinthető, hiszen a Fanaticsot csak olyan cégként ismerik és emlegetik, amely replika-felszereléseket készít, nem pedig meccseken viselt mezeket. Ez így érthető. Megértem, hogy kezdetben lehet némi félelmük, de nagyon bízom a Fanatics csapatában. Visszatekintek a rövid történelmükre, arra, amit más ligákban csinálnak és csináltak, és úgy gondolom, hogy képesek lesznek velünk is kihozni a maximumot. Bízunk bennük, mert úgy közelítik meg ez a feladatot, ahogy mi elvárjuk és gondoljuk. Olyan vezetőik vannak, akik tapasztalatot szereztek a Reeboknál és az Adidasnál a meccseken viselt mezek piacra dobásában. A Fanatics azt sem tervezi, hogy újra feltalálja a mezt – legalábbis kezdetben. Ugyanazt a Quebec-i Saint-Hyacinthe-ban található gyárat fogják használni, mint az Adidas, és a mezek specifikációja is pontosan ugyanaz lesz. Bár lesznek különbségek néhány szövetben és anyagban, alapjában véve szinte megkülönböztethetetlenek lesznek a jelenleg használt felsőktől. Az első jelentős változások a jégen lévő mezeken a 2026/27-es szezonban lehetnek, amikor különböző szövetválasztékokat és játékosbiztonsági újításokat, például korcsolyaszakadás elleni védelmet vezethetnek be.”

Az NHL és a Fanatics közötti megállapodás 2024 nyarán lép majd életbe és tíz évre szól. Az Adidas korábban évi 35 millió dollárt fizetett a ligának, ám az új szerződés részleteit egyelőre nem hozták nyilvánosságra a felek.

Cimkék: , ,

Nem lehet hozzászólni.

   H I R D E T É S
Eseménynaptár
március 22., péntek
EL 17:30 BRAGYE 5-3VÉGE
EL 18:30 FTCSCC 2-4VÉGE
március 23., szombat
EL 14:05 FTCSCC 6-1VÉGE
    • M4 SPORT+
EL 17:30 BRAGYE 1-2VÉGE
március 24., vasárnap
AL 16:00 ASPLHL 5-2VÉGE
AL 18:30 ETOSZG 8-4VÉGE
március 26., kedd
EL 17:30 GYEBRA 0-2VÉGE
EL 17:30 SCCFTC 4-0VÉGE
március 27., szerda
EL 17:30 GYEBRA 4-1VÉGE
EL 17:30 SCCFTC 1-4VÉGE
március 29., péntek
EL 17:30 BRAGYE 
EL 18:30 FTCSCC 
március 31., vasárnap
EL 17:30 GYEBRA 
EL 17:30 SCCFTC 
Partnerünk
Archívum