A fejvédők után jöhetnek a reklámok a mezekre is

   

A forradalmi változás a 2022/23-as szezontól lép életbe a világ legjobb jégkorongligájában.

Az NHL-kluboknak a koronavírus-járvány nagyon komoly bevételkiesést okozott az elmúlt két idényben. Ezen a téren az első helyen természetesen az el nem adott jegyek és bérletek miatt be nem folyt összegek álltak. További óriási hiányt generáltak az elfogyasztatlan ételek és italok a jégcsarnokokban, a merchandisingból és a parkolásból hiányzó dollárok, valamint azok az összegek, amelyek a szponzoroktól folynak be, akik hirdetéseit a jégen és a palánkon helyezik el. A veszteségek minden franchise esetében dollártízmilliókban mérhetők, amit valamilyen módon kompenzálni kell.

Csökkentendő a veszteségeket forradalmi változást eszközölt az előző szezonban a liga: engedélyezte a reklámok kirakását a játékosok sisakjaira, ami 50-100 millió dolláros pluszforrásokhoz juttatta a klubokat. A már-már szentségtörésnek számító lépés után az NHL belengette: amennyiben az újítás meghozza a várt eredményt, akkor szintet lépnek, és az NBA mintájára a mezeken is megjelenhetnek a hirdetések. A témát a 2021-es Stanley Kupa-döntőig jegelték, ekkor szólalt meg ismét az ügyben Gary Bettman komisszár: “Nem mondanám, hogy a lépés elkerülhetetlen. De olyan bevételi forrást jelent, amit érdemes megfontolnunk és megvizsgálnunk, viszont biztosan nem a következő, 2021/22-es szezonra vonatkozóan tesszük ezt. A fejvédőkön lévő reklámok nem bizonyultak zavarónak. Minden szurkolói visszajelzés és kutatás azt mondta, ez nem jelent problémát, így elégedettek vagyunk a lépéssel. A mezekkel kapcsolatban még nem tudok jóslatokba bocsátkozni, de folyamatosan vizsgáljuk a lehetőséget.”

Az ügyben kedden robbant a bomba, amikor az NHL bejelentette: az igazgatótanács egyhangú döntés értelmében engedélyezi a reklámok elhelyezését a 2022/23-as szezontól kezdődően a mezeken is. A feliratok maximum 3,5-szer 3 inchesek, azaz 9-szer 7,5 centiméteresek lehetnek, és a mezek váll- vagy mellrészére kerülhetnek fel. A klubok meg is kapták a felhatalmazást, hogy tárgyaljanak potenciális partnereikkel. A mezreklám egyébként nem áll távol az NHL-től, a liga 2010 óta engedélyezi a feliratok elhelyezését az edződresszeken. Emellett azt sem szabad elfelejteni, hogy az NHL által rendezett 2016-os Világkupán is ott voltak az NHLPA feliratai a felsőkön.

Mindez Európából nézve persze más fénytörést kap, hiszen itt minden ligában kihasználnak szinte minden egyes négyzetcentimétert a támogatók és termékeik népszerűsítésére. Az itteni mezekhez szokott szemnek az első NHL-es hirdetések ? akárcsak a fejvédők esetében ? gyakorlatilag szinte észrevétlenek lesznek.

nhl

Cimkék:

Nem lehet hozzászólni.

   H I R D E T É S
Eseménynaptár
április 14., vasárnap
VB18 16:30 HUNDEN 1-4VÉGE
AL 18:30 ETOLHL 5-1VÉGE
április 15., hétfő
VB18 13:00 GERHUN 8-2VÉGE
április 17., szerda
VB18 13:00 AUTHUN 6-5 BVÉGE
április 18., csütörtök
VB18 13:00 HUNUKR 4-7VÉGE
április 19., péntek
VÁL 18:30 HUNNOR 2-1VÉGE
    • DUNA WORLD
április 20., szombat
VÁL 16:00 HUNNOR 3-2VÉGE
VB18 16:30 JPNHUN 3-6VÉGE
április 21., vasárnap
NVB 15:00 HUNKOR 2-0VÉGE
április 22., hétfő
NVB 12:30 HUNNED 2-0VÉGE
    • SPORT 1
április 23., kedd
VÁL 19:30 ITAHUN INFO
április 24., szerda
NVB 12:30 HUNNOR 
    • SPORT 2
április 26., péntek
NVB 20:25 HUNAUT 
    • AMC MIKRO
április 27., szombat
NVB 16:00 HUNFRA 
    • AMC MIKRO
Partnerünk
Archívum