Hogyan adjunk el egy csapatot jégkorong nélkül?

   

Seattle-ben egyenként ülnek le azokkal, akik megvették a bérletüket. A várólista nem rövid, 32 ezren fizettek elő a lehetőségre.

Hogyan adjunk el két éven keresztül egy csapatot jégkorong nélkül? Így foglalható össze a feladvány, amivel a seattle-i NHL-franchise marketingesei szembesülnek. Az NHL 32. csapata a 2021/22-es szezonban csatlakozik a ligához. A pályázat benyújtásának folyamatában fontos lépés volt a bérletárusítás, meg kellett mutatni, hogy van érdeklődés a sportág iránt a városban. A mutatvány parádésan sikerült, 12 perc alatt tízezren vettek bérletet, az akció végén 32 ezer ember tette le a bérletvásárlás előfeltételeként a depozitot azért, hogy állandó székhez jusson a 930 millió dollárból újjáépülő KeyArenában. Ez önmagában is nagy szám, de ha tekintetbe vesszük, hogy az aréna 17 400 ülőhellyel rendelkezik, még pontosabb képet kaphatunk arról, hogy mekkora őrület van Seattle-ben.

Ezt a tüzet vétek lenne lankadni hagyni, hiszen ez a csapat legnagyobb értéke, amire építhet. Ennek megfelelően komolyan is veszik azokat, akik nem kis anyagi áldozatot hoztak máris a csapatért. A bérleteseknek lehetőségük van kiválasztani azt a helyet, ahonnan a mérkőzéseket láthatják majd. Az Athletic jóvoltából egészen konkrét elképzeléseink lehetnek arról, hogy kell ezt a folyamatot elképzelni. Mindenki, aki letette a megfelelő depozitot, kapott egy sorszámot, ez alapján egyenként hívják be a leendő bérleteseket, akik rövid bejárás keretében saját szemükkel is megnézhetik a KeyArenában zajló építkezést, majd átsétálnak velük a Seattle NHL Preview Centerbe, ahol videós és high-tech animációs prezentációk segítségével vizualizálják számukra, hogy milyen lesz a meccsélmény. A technika segítségével a leendő bérletes pontos képet kap arról, hogy a számára rendelkezésre álló helyek hol helyezkednek el a hazai kapuhoz, a kispadokhoz, a büntetőpadokhoz vagy a büfékhez képest, miközben a háttérből hallatszanak a szerelés munkálatai.

Az akció októberben kezdődött, és elsőként a legdrágább helyekre bérletet váltók kerülnek sorra. Naponta 40-50 emberről van szó, heti hat napon át dolgoznak a projekten, vagyis havonta 1000-1100 szurkoló kerülhet sorra. Akikkel a személyes találkozó valamilyen oknál fogva nem jön össze, azok számára lehetőség van mindezt elektronikus módon is elintézni. A depozitot letevők választhatnak, hogy bérletüket három, öt vagy 7 évre kívánják fenntartani. Az Athletic információi szerint egyelőre egyenlően oszlanak meg a bérletesek a három opció között. A legelőkelőbb helyek 285-355 dollárba kerülnek meccsenként, ez 41 hazai mérkőzéssel számolva 3,5-4,5 millió forint. Ebben a kategóriában 2600 ülőhely található, ezeket januárig szeretnék elosztani. Ezt követően kerül sor a nem kiemelt helyekre.

Az egyedülálló projekt lehetővé teszi a személyes kapcsolat megteremtését a csapat és a szurkolók között, ami nagyon fontos a hosszú távú elkötelezettség szempontjából. A bérleteseknek nagyon tetszik az élmény, a helykiválasztási procedúra gyakran családi eseménnyé válik, amelyen nem ritkán 15 ember is megjelenik.

Emellett hagyományosabb csatornákat is igénybe vesznek a szurkolótábor toborzásához. A marketinges részleg pontos akciótervvel rendelkezik, amelyben fórumok, szabályismertető rendezvények szerepelnek, de a legfontosabb a gyerekek toborzása, hiszen hosszabb távon ők lesznek az eljövendő hokis közösség alapja. A pénzt ebből sem sajnálják, a KeyArena renoválása mellett egy közel 17 ezer négyzetméteres sportkomplexum felépítését is vállalták, amely három gyakorlópályának ad majd otthont.

Fontos mérföldkő lesz a promóciós hadjáratban a csapat nevének kiválasztása. Ebben már közel járunk a végkifejlethez. A csapat vezetősége elárulta, a január 24?25-i All Star-szünet előtt nyilvánosságra hozzák, hogy pontosan milyen néven csatlakoznakz. A Seattle Times még tavaly, tehát a hivatalos felvétel előtt egy hónapos szavazást vezényelt végig a témában, melynek során négy körben voksolhattak a lap olvasói. A verseny érdekesen alakult, az eredményeket fordulókra lebontva itt tekinthetik meg. Három név volt a legnépszerűbb: a Sockeyes, a Totems és a Metropolitans. A nyertes a Sockeyes lett, amely egy létező és sikeres frizbiklub neve. A Totems lett a második, a város ezen a néven szerepelt 1958 és 1974 között a Western Hockey League-ben, amely nem tudta tartani a lépést az egyre nagyobb népszerűségnek örvendő NHL-lel és WHA-val. Bár a szavazás során csak a harmadik lett, a legérdekesebb névjavaslat mégis a Metropolitans. Kevesen tudják ugyanis, de a Seattle volt az első amerikai csapat, amely megnyerte a Stanley Kupát még 1917-ben, majd 1920-ban is döntőbe jutott.

Mint látható, a szurkolók csapat nélkül sem unatkoznak, az események pedig 2021-től gyorsulnak fel igazán, amikor előbb a bővítési draftra kerül sor, majd szeptembertől azt is figyelemmel lehet követni, hogy sikerül-e megismételnie a Seattle-nek a Vegas Golden Knights sikerét, amely első szezonjában döntőbe jutott.

Cimkék: ,

Nem lehet hozzászólni.

   H I R D E T É S
Eseménynaptár
április 21., vasárnap
NVB 15:00 HUNKOR 2-0VÉGE
április 22., hétfő
NVB 12:30 HUNNED 2-0VÉGE
    • SPORT 1
április 23., kedd
VÁL 19:30 ITAHUN 5-6VÉGE
április 24., szerda
NVB 12:30 HUNNOR 1-2 BVÉGE
    • SPORT 2
április 26., péntek
NVB 20:25 HUNAUT 
    • AMC MIKRO
április 27., szombat
NVB 16:00 HUNFRA 
    • AMC MIKRO
április 28., vasárnap
VB 16:00 HUNJPN 
    • SPORT 2
április 30., kedd
VB 16:00 HUNKOR 
    • SPORT 1
május 1., szerda
VB 12:30 HUNROM 
    • SPORT 1
Partnerünk
Archívum