Egy szabály, amelyen meglepődött a világ

   

A svájci élvonalban Lukas Flüeler elejtette a kapusbárdot, és ez nem várt lavinát indított el.

Van olyan játékszabály, ami a komoly hokiországokban is nagy fejtörést tud okozni. Bejárta a jégkorongos portálokat az a hír és videó, ami a ZSC Lions kapusával minap az NLA-ban megesett történetet mutatja be.

Flüeler kapus kezéből kiesett a bot, a heves akció közben a kaputól egyre messzebb került. A veszély elhárítását követően az egyik mezőnyjátékos odarúgta a kapushoz a bárdot, de a játékvezető jelezte Flüelernek, hogy nem veheti fel azt – hiába hever a lába mellett –, mert akkor kisbüntetést kap. A megoldás is látható a felvételen: egy mezőnyjátékosnak kellett a kezébe adnia. Ebből sok neves portál is arra a következtetésre jutott, hogy a svájciak bevezették a jégkorong-történelem legidiótább szabályát, amely nem engedi, hogy a játékosok felvegyék saját ütőjüket.

Flueler NLA

A helyzet azonban az, hogy ez egy IIHF-szabály és ez az intézmény amúgy az NHL-ben is létezik. Az új IIHF-szabálykönyv 120. iii. számú szabálya (a 76. oldalon) ugyanis úgy rendelkezik, hogy ha egy játékosnak eltört az ütője, azt le lehet cserélni, de csak kézből kézbe szabad átadni.  A 120. iv. szabály szabály ezt azzal toldja meg, hogy ugyanez vonatkozik arra is, ha egy mezőnyjátékos elveszt egy ép ütőt és a játékostársa odaadja neki azt (tehát csak kézből kézbe szabad adni).

Az új szabálykönyv külön fejezetet szentel a kapusokra vonatkozó szabályoknak. Ezek közül a 210-es szabály pedig azt rögzíti, hogy a 120. iii. és a 120. iv. szabály a kapusokra is alkalmazandó.

Ennek értelmében tehát ha a kapus elveszti az ütőjét, nem lehet odarúgni neki, hogy fel tudja venni, hanem csak kézből kézbe szabad adni. Flüeler kapusbárdja esetében viszont ez történt, így Flüeler joggal kapott figyelmeztetést. Ha a játékostárs nem rúgta volna vissza neki az ütőt, akkor felvehette volna, de mivel odarúgta neki, ezért valaki fel kellett vegye helyette, hogy odaadja neki. A svájci játékvezető tehát tökéletesen ismerte a szabályokat, helyesen járt el.

Érdekes, hogy mekkora meglepetést okozott a szabály alkalmazása a hokivilágban. Mindenhol értetlenséggel mutatják be a jelenetet, a svédek először mosolyogtak rajta, osztrák oldalakon pedig az is olvasható, most próbálják tisztázni, hogy vajon az EBEL-ben is érvényes-e ez.

Cimkék: , , , ,

Te mit gondolsz?

Eseménynaptár
május 18., csütörtök
VB 16:15 RUSCZE 3-0VÉGE
    • SPORT 1
VB 16:15 USAFIN 0-2VÉGE
    • SPORT 2
VB 20:15 CANGER 2-1VÉGE
    • SPORT 2
VB 20:15 SUISWE 1-3VÉGE
    • SPORT 1 (23:30)
május 20., szombat
INL 09:00 MSKPHC 5-3VÉGE
INL 10:00 PHCMAC 3-7VÉGE
INL 11:00 MACMSK 2-5VÉGE
INL 12:15 ETOSZE 12-1VÉGE
INL 13:05 SZEROK 0-17VÉGE
INL 13:40 ROKETO 1-3VÉGE
VB 15:15 CANRUS 4-2VÉGE
    • SPORT 2
VB 19:15 SWEFIN 4-1VÉGE
    • SPORT 2
május 21., vasárnap
VB 16:15 RUSFIN 5-3VÉGE
    • SPORT 2
VB 20:45 CANSWE 1-2 BVÉGE
    • C8 (SPORT 2 22:00)
május 23., kedd
NHL 02:00 NSHANA 
    • SPÍLER TV
május 24., szerda
NHL 02:05 OTTPIT 
    • SPÍLER TV
   H I R D E T É S
   H I R D E T É S
Partnerünk