Mit ítélnének ebben az esetben?

 

Cox büntetője a kapu elmozdulását követően jutott át a gólvonalon. Gól, nem gól?

Ritkán látható események zajlottak az észak-amerikai egyetemi bajnokság (NCAA) Minnesota–Michigan State mérkőzésén. Először megmutatjuk az esetet, majd az idevágó IIHF-szabályzatot, amely egyértelműen fogalmaz.

A száraz tények: a csapatok 2-2-es döntetlenre végeztek, így jöhettek a büntetők. A vendégektől Joe Cox értékesítette ugyan a büntetőjét, ám védés közben Jake Hildebrand kapus a lábával elmozdította a ketrecet. A spori jól láthatóan gólt ítél, ám ezzel nem ért véget az eseménysor. Innentől nézzék tovább, döntsenek és olvassák el az idevágó passzust. (Érdekesség, hogy a vendégeknél játszott a legendás Chris Chelios két fia.)

Az 509-es szabály magyarázata az IIHF casebookból (részlet):

“Amennyiben büntető lövés vagy mérkőzést eldöntő büntető lövések során a kapu  elmozdul a helyéről annak köszönhetően, hogy a kapus kinyújtja a lábát azzal a céllal, hogy a lábvédőjével megállítsa a korongot, nem lehet gólt ítélni, ha a korong nem került a kapuba.

Amennyiben büntető lövés vagy mérkőzést eldöntő büntető lövések során a korong a kapuba kerül és a kapu kiugrik vagy elmozdul a helyéről a kapus akciójának köszönhetően, a gól érvényes és a helyzetet nem lehet visszanézni.

Amennyiben büntető lövés vagy mérkőzést eldöntő büntető lövések során a kapu elmozdul a kapus védési kísérlete közben, mielőtt a korong a kapuba kerülne, a gól érvényes és a helyzetet nem lehet visszanézni.”

Cimkék: , ,

Nem lehet hozzászólni.

Eseménynaptár
augusztus 3., csütörtök
U20 19:30 HUN20USA18 
augusztus 10., csütörtök
PRE   ZILSCC 
PRE 18:00 MISMIC 
PRE 18:00 NZÁFTC 
augusztus 11., péntek
PRE   POPSCC 
PRE 17:00 TOPFTC 
augusztus 12., szombat
PRE 19:00 MACVIC 
   H I R D E T É S
   H I R D E T É S
Partnerünk